Nya regler på G.

Nya regler på G.
Jag tycker att UCI är utan tvekan den mest efterblivna av alla (stora) sportorganisationer, och efter sumobrottning är LVG-cykling den mest konservativa sporten i världen. TdF är ett manligt fäste (cyklisterna är män, kommentatorerna är män, de flesta journalister är män) och även är peloton/cyklisterna (nästan) bara vita män. Så jag tackar helt bestämt nej för den typ av 'cykelsport'.

Nr1 av top 10 mest idiota UCI-regler är förstås strumporlängd, men att förbjuda spinergy-wheels, <6.8kg cyklar, sadlar som är inte helt horisontala, tempopinnar, aero-bikes, liggcyklar, supermanposition, varma handskar/vantar är ju samma idioteri. Liksom alla år att dem förbjöd skivbromsar.

Jag håller verkligen inte med dig. UCI har inte någon regel för utövarnas hudfärg. Det handlar mer om kultur. Egan Bernal som vann tdf förrförra året är inte någon vit europe direkt. Cykling är stort i Europa, USA och Sydamerika. Den börjar växa i Afrika så det kommer. Jag gissar på att det kommer se väldigt annorlunda ut om 20 år. Damcykling har samma utmaning som damfotboll eller damhockey. UCI:s tävlingsregler har väl ingen större inverkan i vanliga cyklisters liv? Det är som att säga att det är fruktansvärt att de inte får ha hästskor i boxhandskarna på boxningsmatcher. Hur påverkar det mitt liv?

Nya regler på G.
Jag håller verkligen inte med dig. UCI har inte någon regel för utövarnas hudfärg. Det handlar mer om kultur. Egan Bernal som vann tdf förrförra året är inte någon vit europe direkt. Cykling är stort i Europa, USA och Sydamerika. Den börjar växa i Afrika så det kommer. Jag gissar på att det kommer se väldigt annorlunda ut om 20 år. Damcykling har samma utmaning som damfotboll eller damhockey. UCI:s tävlingsregler har väl ingen större inverkan i vanliga cyklisters liv? Det är som att säga att det är fruktansvärt att de inte får ha hästskor i boxhandskarna på boxningsmatcher. Hur påverkar det mitt liv?
Det kan vara en gubbkultur som skräms av nya saker. På mitt jobb (nästan bara män som är ännu äldre än vad jag är) finns det en utbredd rädsla av att testa nya saker. Och en utbredd förkärlek av att göra som man alltid gjort. Även om det alltid gått åt helvete.

Nya regler på G.
Att det finns ett e-MTB-världsmästerskap motbevisar att UCI generellt skulle vara motståndare till allt nytt.

Och, nej, jag tar med detta inte ställning vare sig för eller emot detta mästerskap.

Nya regler på G.
Det kan vara en gubbkultur som skräms av nya saker. På mitt jobb (nästan bara män som är ännu äldre än vad jag är) finns det en utbredd rädsla av att testa nya saker. Och en utbredd förkärlek av att göra som man alltid gjort. Även om det alltid gått åt helvete.
Min erfarenhet är inte att män är mindre benägna än kvinnor att testa nya saker. Jag tror det är ett ganska könsneutralt drag.

Nya regler på G.
Hur har fotboll förnyats det senate seklet?

Nya regler på G.
Gubbar är enligt min erfarenhet mindre benägna att testa nya saker. En man behöver inte vara en gubbe.
Ok. Finns liksom inget motsvarande ord för gubbiga/konservativa/tröga/förändringsobenägna kvinnor. Men andelen ”gubbiga” personer av kvinnligt kön är ungefär lika stor som den av manligt kön tror jag.

Nya regler på G.
Ok. Finns liksom inget motsvarande ord för gubbiga/konservativa/tröga/förändringsobenägna kvinnor. Men andelen ”gubbiga” personer av kvinnligt kön är ungefär lika stor som den av manligt kön tror jag.

Fast kanske inte i UCI:s styrelse?
1612640162528.jpeg

?

Nya regler på G.
Jodå! Jag kan mycket väl tänka mig att 100% av de fåtaliga kvinnorna på bilden är gubbiga som fan!
Andelen gubbiga kvinnor i UCI:s styrelse kan max uppgå till 2/17, medan andelen gubbiga män kan uppgå till 15/17. Fast, männen på bilden kan ju vara totalt ogubbiga och i så fall skulle de gubbiga kvinnorna kunna vara fler. Fast, podiumflickor var väl fortfarande en realitet i tdf fram till för bara nåt år sedan, så viss gubbighet kan man kanske anta finns kvar.

Nya regler på G.
Andelen gubbiga kvinnor i UCI:s styrelse kan max uppgå till 2/17, medan andelen gubbiga män kan uppgå till 15/17. Fast, männen på bilden kan ju vara totalt ogubbiga och i så fall skulle de gubbiga kvinnorna kunna vara fler. Fast, podiumflickor var väl fortfarande en realitet i tdf fram till för bara nåt år sedan, så viss gubbighet kan man kanske anta finns kvar.
Det är väl en semantisk diskussion vi har kanske, men jag skulle tippa på att 100% av både kvinnorna och männen i UCIs styrelse är jättegubbiga.

Nya regler på G.
Att det finns ett e-MTB-världsmästerskap motbevisar att UCI generellt skulle vara motståndare till allt nytt.

Och, nej, jag tar med detta inte ställning vare sig för eller emot detta mästerskap.
Bilden av UCI är också att pengar är intressant. Kan tänka mig att de stora tillverkarna är väldigt intresserade av lyfta e-cyklarnas status bland utövare och publik. Eller så är det bara jag som är cynisk

Nya regler på G.
Nä, det finns inget motsvarande ord för kvinnor eftersom de inte fått utrymme (eller velat) att skapa sig en liknande homogen (gubbig) förändringsobenägen kultur.

Nya regler på G.
Hur har fotboll förnyats det senate seklet?
Kanske läge at OT-markera detta inlägg:
VAR, raklödder vid frisparkar, inte off side vid hörnor, bakåtpassningsregeln( Bakåtpassningsregel (fotboll) – Wikipedia ),
Här är lite nya regler för säsongen 20-21 Football rule changes: What are the new additions to 2020-21 season? | Goal.com
Samt lite mer från allsvenskan Nya regler i svensk fotboll seniorfotboll från starten 2020 - Förening och aktiva

Nya regler på G.
Gubbiga hit och gubbiga dit. De ser väl oerhört progressiva och fritänkande ut, gubbarna på bilden?

Nya regler på G.
Tävlingar handlar om att göra det på lika villkor, det finns ingen anledning att "förbättra" något. Det är en tävling med regler och hur reglerna ser ut är inte så kinkigt så länge de är enkla att kontrollera och rättvisa. Sporten blir inte bättre om man sänker minsta vikten och absolut inte om man tillåter liggcyklar eftersom det senare helt skulle förändra dynamiken i tävlingen.

Att gnälla över regelbegränsningar tyder på att man missat hela principen bakom idrott.

Men gnäll på att man inte får göra en lättare kula, mera aerodynamiska spjut, ha fler spelare på planen samtidigt i fotboll, ha fri cylindervolym i F1, ha lavett vid skytte, elcykel vid tempolopp och fri doping innan ni får gråtattacker över att UCI försöker stävja de värsta avarterna i hur man framför en cykel tävlingsmässigt.

Nya regler på G.
F1 är kanske inte bästa exemplet. Det spårade ut ordentligt när man förbjöd slicks i ett par år. Jag slutade följa det strax efter det.

Nya regler på G.
Tävlingar handlar om att göra det på lika villkor, det finns ingen anledning att "förbättra" något. Det är en tävling med regler och hur reglerna ser ut är inte så kinkigt så länge de är enkla att kontrollera och rättvisa. Sporten blir inte bättre om man sänker minsta vikten och absolut inte om man tillåter liggcyklar eftersom det senare helt skulle förändra dynamiken i tävlingen.

Att gnälla över regelbegränsningar tyder på att man missat hela principen bakom idrott.

Men gnäll på att man inte får göra en lättare kula, mera aerodynamiska spjut, ha fler spelare på planen samtidigt i fotboll, ha fri cylindervolym i F1, ha lavett vid skytte, elcykel vid tempolopp och fri doping innan ni får gråtattacker över att UCI försöker stävja de värsta avarterna i hur man framför en cykel tävlingsmässigt.
En lavett innan skytte skulle nog göra det intressant.

Nya regler på G.
Tycker inte supertuck är en avart på något sätt. Det är ju en teknik som går att träna precis som hantering av cykel i övrigt. Blir spännande att se hur de ska bedöma om någon faktiskt ligger på ramen eller inte. Går ju att ligga i nästan exakt samma ställning utan att ta i ramen..

Nya regler på G.
Har inte orkat läsa regeländringarna, men har de förbjudit utförssprinter och lösa kravallstaket som ledde till den värsta kraschen som jag någonsin sett och som förstört två cyklisters liv. Den ene kanske aldrig cyklar igen och den andre har fått dödshot för att ha gjort sitt jobb i en omöjlig situation.

Eller nä, då hade man behövt straffa banläggaren som drog den livsfarliga avslutningen och straffa den inkompetente gubbröven till kommissarie som godkände etappens målgång. Hur skulle det se ut?

Nya regler på G.
Har inte orkat läsa regeländringarna, men har de förbjudit utförssprinter och lösa kravallstaket som ledde till den värsta kraschen som jag någonsin sett och som förstört två cyklisters liv. Den ene kanske aldrig cyklar igen och den andre har fått dödshot för att ha gjort sitt jobb i en omöjlig situation.

Eller nä, då hade man behövt straffa banläggaren som drog den livsfarliga avslutningen och straffa den inkompetente gubbröven till kommissarie som godkände etappens målgång. Hur skulle det se ut?

"Concerning security in sensitive sectors, such as the finish zone and its barricade lines, it was decided to establish several measures at events (for example weighting and also positioning of barriers on the finish line to avoid any space between them) which will come into force without delay. Thereafter (during 2021), a set of standards for barriers used in the final of events, in particular for bunch sprints, will be established, led by experts (such standards will necessarily be drawn up in consultation with stakeholders and take into account the characteristics of modern professional cycling). These standards concerning barriers will be implemented by event organisers from the beginning of the 2022 season. The UCI will adjust the timeline for the implementation of these new standards during the 2022 season according to the progress of their development."

Nya regler på G.
enligt dig var det ju att vinna pga en orättvis fördel jue...
Som jag sade innan så borde de ha förbjudit andra cykel beteenden som att ex släppa styret.

Detta enligt mig är ett hån, tänk om man skulle gjort samma sak i mc tävlandet? dvs Rossis leg dangle blev förbjuden, eller marques elbow on the ground blev förbjuden, eller att man inte fick ställa upp bakhjulet inför kurvan... Motorcyklingen e bra mycket farligare men uppenbarligen är inte folk som styr organet gnälliga gubbar som inte tolererar att någon sticker ut så att säga, å folket som stöder cykelsporten inte så godtyckliga av knasiga regler. Detta e ju rena pajas
fasonerna.

antal motorer per säsong, antal däck per helg, antal träningar utanför säsong på ny cykel, 1000-tals regler om motorns utformning och aerodynamik. Om det är konstiga regler du är emot så är roadracing inget bra ställe att börja. Jag kan tycka att UCI är tröga i visa fall och överdrivet snabba i andra, men det skiljer sig inte från FIM. Jag jämför detta med utveckling i tex hockey och an fotboll gällande tacklingar. Det kanske inte är publikvänligt men det ger fler proffs möjligheten att njuta av sin pension.

Nya regler på G.
antal motorer per säsong, antal däck per helg, antal träningar utanför säsong på ny cykel, 1000-tals regler om motorns utformning och aerodynamik. Om det är konstiga regler du är emot så är roadracing inget bra ställe att börja. Jag kan tycka att UCI är tröga i visa fall och överdrivet snabba i andra, men det skiljer sig inte från FIM. Jag jämför detta med utveckling i tex hockey och an fotboll gällande tacklingar. Det kanske inte är publikvänligt men det ger fler proffs möjligheten att njuta av sin pension.

har ingenting med åkstilen att göra...

Nya regler på G.
UCI har också kommit med en regel mot nedskräpning som på etapplopp vid första och andra förseelsen ger tidstillägg och tredje gången diskvalicifiering av den tävlande. Om jag kommer ihåg rätt så är det direkt diskning på endagslopp.
Men det är väl åt h-e fel med dessa regler! Det är ju UCI som beslutat om dem och då är de ju per automatik på happy åt fanders... Eller hur? ?

Nya regler på G.
UCI har också kommit med en regel mot nedskräpning som på etapplopp vid första och andra förseelsen ger tidstillägg och tredje gången diskvalicifiering av den tävlande. Om jag kommer ihåg rätt så är det direkt diskning på endagslopp.
Men det är väl åt h-e fel med dessa regler! Det är ju UCI som beslutat om dem och då är de ju per automatik på happy åt fanders... Eller hur? ?
Men vafan! Ska man inte ens får skräpa ner längre? Jäkla UCI-gubbar! Nu ska jag också sluta titta på landsvägscykling. Nerskräpandet var det enda jag tyckte var kul med sporten.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp