Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Låter skumt...Jag beställde en Jonesbräda med bindningar 6 februari och hämtade upp den hos ombud 11... Men jag hade kanske tur helt enkelt ?...Tipsade om rea på stadium men vill såhär i efterhand inflika att deras webshop är så in i * seg. Så beställ inte därifrån om ni vill vara säkra på att ha grejerna innan sportlov, känns som att det kan ta godtyckligt lång tid i dagsläget innan dom ens bemödar sig ta en titt på din beställning.
Asså säger inte att det behöver ta lång tid... bara att man inte vet hur lång tid det kommer ta. Men också, fem dagar är väl klart underkänt? Jag räknar med att ha grejerna hemma inom 2 dagar om jag beställer lagerförda varor från en svensk webshop 2021. Beställde en bräda till dottern från standtall och den var hemma på en dag. Sist jag beställde från stadium tog det 7 dagar innan varan lämnat lagret och det tycker jag är riktigt dåligt faktiskt.Låter skumt...Jag beställde en Jonesbräda med bindningar 6 februari och hämtade upp den hos ombud 11... Men jag hade kanske tur helt enkelt ?...
när vi på em var ute på isen för lite social samvaro med skridsko och skidor, träffade vi på en väninna till frugan med främre längdskidorna täckta av etiketter till diverse skidlopp.Ole Bramserud har svaret!
?ok, olika referensramar. Allt under en vecka är helt ok för mig.Asså säger inte att det behöver ta lång tid... bara att man inte vet hur lång tid det kommer ta. Men också, fem dagar är väl klart underkänt? Jag räknar med att ha grejerna hemma inom 2 dagar om jag beställer lagerförda varor från en svensk webshop 2021. Beställde en bräda till dottern från standtall och den var hemma på en dag. Sist jag beställde från stadium tog det 7 dagar innan varan lämnat lagret och det tycker jag är riktigt dåligt faktiskt.
Antar det, tycker bara att det är väldigt få butiker som inte fixar detta idag. Vissa har ju tom leverans samma kväll nu för tiden. Onödigt att låta ordrar ligga och vänta. Ska man vänta längre tid än ett par tre dagar är konkurrensunderlaget ett helt annat, då finns det ju tex tyska butiker mfl som ofta har bättre priser och är smidiga att handla hos.?ok, olika referensramar. Allt under en vecka är helt ok för mig.
Ah, jag hade på 90-talet en Ride FS med Horseshoe baseless, nu när ni säger det så drog jag tårna i snön och störde mig en hel del på det. Rentav fick mig att krascha ibland. Utan basen på bindningen flexade ju brädan uppenbart mer också. Kanske kul om man ska grinda räcken, mindre kul i brant svår utförs. Körde duck stance på den tiden också, det gjorde ju inte problemet mindre. Ganska dåligt på många vis faktiskt men det mesta var ju glatt naivt och mindre raffinerat i början. Den sista brädan jag skaffade 2001 har jag kvar än (men har nog inte kört på 8-9 år) en K2 Eldorado med Flowbindning, stancen gick mer och mer mot racevinklar för varje vinter så där var det aldrig tal om något bootdrag.
Tror faktiskt att jag har en M3 liggandes på vinden. Styv som ett spett och helt underbar!?Jag har en M3 160 från 2001. Fin bräda, med ganska styv så det är fördel med tempolår.... Kan vara mitt bästa köp någonsin alla kategorier. Hittar du en sådan beggad är det bara att slå till.
Eftersom den är lite tråkig i puder köpte jag en Burton spiltboard för det ändamålet.
Snyggt att ha en gympasal att ha dem i också. Ett komplett hem. ??Har råkat samla på mig ett par. Någon annan som har äldre klenoder?
Visa bilaga 470568
Nästan helt spot on!Nu har ni ju fått detta om bakfoten. Vadå bräda ? Såklart ska man ha en skida under varje fot, och en rejäl pjäxa så att man sitter fast. Då är det mkt lättare att klara sig om man håller på att ramla, och man slipper brutna tummar & händer efter plötsliga besök i backen. More cool oxå, mkt roligare & säkrare![]()
Nästan helt spot on!
Rättar sista meningen bara:
"More mellanmjölk oxå, mkt tråkigare och livsfarligt i kombination med en dansk"
Kliva av sittlift med knölig nedförsbacke, gärna svängd, folk omkring sig och bakre foten lös är det svåraste momentet med snowboard. Det tycker i alla fall jag som inte hoppar osv. Störst chans att skada ett knä i detta moment.Jag gillar att man slipper knäskador på bräda. Tummar och handled är väl en seg myt som hållit i sig sedan haschbrädans intåg... Har noll skador oavsett skidor eller bräda.
/David
Ja om det vore så bra. Tillfället då bilden togs var en snowboardträff i världsmetropolen Bollebyggd med över 400 brädor på plats varav nästan hälften tillhörande personen som arrangerade.Snyggt att ha en gympasal att ha dem i också. Ett komplett hem. ??
Helst skall ju alla svänga direkt efter också, istället för att åka fram en liten bit.Kliva av sittlift med knölig nedförsbacke, gärna svängd, folk omkring sig och bakre foten lös är det svåraste momentet med snowboard. Det tycker i alla fall jag som inte hoppar osv. Störst chans att skada ett knä i detta moment.
Min är äldre med rasande twin-towers motiv. Läskigt att dom gjorde det motivet långt innan tornen rasade. Ibland får jag konstiga blickar i liftkön..... Tror att din är från året efter 2002 eller 2003. Fin bräda!Tror faktiskt att jag har en M3 liggandes på vinden. Styv som ett spett och helt underbar!?
Visa bilaga 471008
Edit: Visst var det så! ?
Tack så jäkla mycket.du kan pröva att flytta fram bakre foten;) det ger en 'svans' gentemot din tyngdpunkt och ökar stabiliteten, inte tvärtom. ju längre bak du flyttar bakre foten desto sladdigare blir brädan.
kolla också att belaget inte är konkavt. ger nervöst uppträdande vid åkning rakt fram. om brädan har träkärna och stått varmt och torrt en längre tid kan kärnan krympa, vilket i vissa fall har liknande effekt som en klantig slipning. ut med brädan några månader i fukten på en skuggig balkong i så fall.
överhuvudtaget är träkärna ett aber, och mest ett sätt att få enklare sandwichbrädor att hålla ihop. och särskilt om din bräda har boxuppbyggnad vilket är mycket robustare och på nästan alla sätt att föredra, kan en torkande/krympande träkärna ställa till det.