Ri_Ga
Medlem
Commencal Meta HT AM Storlek?
Hej,
Tänkte köpa en Meta HT AM.
Problemet är dock den att jag inte vet om jag skall köra på medium eller large.
Är 179cm med 88cm inseam samt +4cm ape-index.
De säger att commencals cyklar är på den mindre sidan, storlek M har reach på 420 och L på 440. Inte en så stor skillnad(?).
Har tidigare haft en Kona Coiler Delux stl.L (2006, old school geo) och en Specialized Enduro Evo stl.M (2013).
Jag är rädd för att Large hade kännts som att styra en båt, och jag hade velat ha en lekfull cykel, men jag hade endå velat köra genom stökiga partier, hänga med Full suspension vänner och åka bikepark.
Konan har en gammal geometri, men den kändes på tok för utsträckt, som att jag inte kunde styra den vid vissa partier.
Specialized var rätt okej, men jag gillade inte cykeln i helhet.
Är nervös över att jag inte skall kunna trampa ordentligt då knäna åker upp till styret (styra + trampa samtidigt).
Har svårt för att avgöra vad jag skall välja.
Någon som kanske har liknande mått som mig och kan ge mig lite info?
Tack!
Tänkte köpa en Meta HT AM.
Problemet är dock den att jag inte vet om jag skall köra på medium eller large.
Är 179cm med 88cm inseam samt +4cm ape-index.
De säger att commencals cyklar är på den mindre sidan, storlek M har reach på 420 och L på 440. Inte en så stor skillnad(?).
Har tidigare haft en Kona Coiler Delux stl.L (2006, old school geo) och en Specialized Enduro Evo stl.M (2013).
Jag är rädd för att Large hade kännts som att styra en båt, och jag hade velat ha en lekfull cykel, men jag hade endå velat köra genom stökiga partier, hänga med Full suspension vänner och åka bikepark.
Konan har en gammal geometri, men den kändes på tok för utsträckt, som att jag inte kunde styra den vid vissa partier.
Specialized var rätt okej, men jag gillade inte cykeln i helhet.
Är nervös över att jag inte skall kunna trampa ordentligt då knäna åker upp till styret (styra + trampa samtidigt).
Har svårt för att avgöra vad jag skall välja.
Någon som kanske har liknande mått som mig och kan ge mig lite info?
Tack!