Hamsterhjul
Aktiv medlem
Ta bort tråd
Har fått svar på en lösning och tråd kan tas bort, tack ?
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja det är nog som du säger. Kollade mina gamla hjul och de endcapsen är några mm mindre och sitter mer centrerat i gaffeln.Det verkar onekligen som att ditt framnav är för 15mms axel och för stor utvändigt mot din gaffel som är för 12mm.
Det beror på vad det är för nav, om det är lösa endcaps finns möjlighet att det går att byta.Ja det är nog som du säger. Kollade mina gamla hjul och de endcapsen är några mm mindre och sitter mer centrerat i gaffeln.
Går det att åtgärda på något eller behövs det helt nytt nav där fram?
Ja. Om du tittar på andra bilden så framgår att ramtillverkaren (troligtvis Cannondale, vill minnas att SuperSix tidigare nämndes i första inlägget men det verkar ha redigerats bort för att göra den tråden ännu tunnare på fakta?) valt att använda Mavic SpeedRelease axlar vars USP är just att du inte behöver dra ut axeln hela vägen.Det är kanske jag som inte fattar eller är för trött men det ser ju ut som en gaffel med vanliga qr dropouts, inte TA. Eller har gaffeln en öppen dropout för att underlätta hjulbyte?
Är tråden borta? Fredag?
Tänk om någon annan undrar samma sak då?Har fått svar på en lösning och tråd kan tas bort, tack ?
Inga kategorier! :pKan vi ha en kategori för frågor som ska raderas så man vet?
Sub-forum då?Inga kategorier! :p
Längesen vi hade en kategorifrågetråd.Ja, varför finns det inte kategorier?
Vad är lösningen då?Har fått svar på en lösning och tråd kan tas bort, tack ?
Bara hemliga väll? Jag är inte hemlig nog isåfall.Sub-forum då?
42?Vad är lösningen då?
AttansNär man ser sådana här trådar, så inser man att första svaret ALLTID skall citera orginalinlägget.
Problemet är väl just bara att det är först i efterhand som man vet om man fått en sån här tråd?När man ser sådana här trådar, så inser man att första svaret ALLTID skall citera orginalinlägget.
Ahh, nu börjar det klarna. Frågan var alltså "hur ska ni vara klädda när ni ickecyklar Vättern?"
Typisk jobba hemmifrånbild, säkert naken på underdelen.Ahh, nu börjar det klarna. Frågan var alltså "hur ska ni vara klädda när ni ickecyklar Vättern?"