MTB-glasögon för tankspridda

stigfinnare

Aktiv medlem
Fick granris i ögat idag - då slog det mig att jag inte hade glasögonen på mig. För dom hade jag ju.. nån annanstans? La jag ifrån mig dom vid förra pausen? I ryggan? Borta var dom iaf och den här gången antagligen för gott.

Jag känner mig själv så det var inga dyra glasögon (dhb från wiggle, mycket nöjd med dem i övrigt efter 2 mån på vinter-stig), men undrar hur andra tankspridda happyiter håller reda på glasögonen.

Är det värt nån särskild hjälm/glasögon-kombo?

Jag har en Bell 4 Forty idag men överväger nåt mer skyddande (kanske Fox Dropframe Pro). Är det värt att investera i nån hjälm/glasögon-kombo? Nya glasögon varannan månad blir ju också dyrt, liksom en pinne i ögat.

Kör nu, det blir kul!

Bilagor

• abus_hyban_2_0_ace_velvet_black_side-p.jpg
    abus_hyban_2_0_ace_velvet_black_side-p.jpg
    32.8 KB · Besök: 34
Frågan är om såna sitter kvar om man skulle vilja cykla utan glasögon, vid svettig klättring eller så? Och hur mycket snöre är man sugen på att ha runt halsen, finns det risk att det fastnar? ?
Allvarsgrad ca 15%

Tror dock att snöret kommer ryckas loss innan man stryper sig själv hängande från en gran.

Jag sätter alltid fast mina glajjer i hjälmen, eller stoppar dem i en ryggsäcksficka om jag har på mig en sån, om jag tar av dem.
Nu kör jag oftast med en dropframe, och den har inget bra glasögon fäste, men man kan köra in dem upponer under skärmen med skalmarna in i hålen under.

Tillbaka
Topp