Bamsebjörn
Aktiv medlem
Gravelram budget
För några veckor sedan for bakväxeln in i bakhjulet på min cyklocross. Igår upptäckte jag en trist buckla mitt på ena sadelstaget som måste uppstått vid haveriet. Ska bevaka bucklan men hittills har cykeln funkat fint ca 10 mil och jag vill helst behålla min Cannondale caadx ram. Ser ingen spricka.
Just in case har jag börjat kika på ny ram. Maxpris 7tkr. Cykeln gick på 15tkr 2015 så dyra ramar går bort.
Kan den här vara något? Knappt 6tkr.
www.bike-components.de
Med nya bättre hjul (DT Swiss) för 3tkr (befintliga hjul är tunga och qr) blir det under 10tkr. Då skulle ändå bli en bättre hoj sett till hjulen än nu. Nya hjul hade jag ändå tänkt uppgradera hojjen med.
Budgetalternativet vore en skivbromsram för qr där jag kan flytta över befintlig kolfibergaffel.
Flyttar över komponenterna själv.
Jag cykelpendlar till jobb motionärstrampar lite landsväg/grusväg med hojjen ibland.
Just in case har jag börjat kika på ny ram. Maxpris 7tkr. Cykeln gick på 15tkr 2015 så dyra ramar går bort.
Kan den här vara något? Knappt 6tkr.
Cyclocross Gravel • Frames
Find the ideal frame for your custom cyclocross or gravel bike – sortable by material, size, and features | bike-components
Med nya bättre hjul (DT Swiss) för 3tkr (befintliga hjul är tunga och qr) blir det under 10tkr. Då skulle ändå bli en bättre hoj sett till hjulen än nu. Nya hjul hade jag ändå tänkt uppgradera hojjen med.
Budgetalternativet vore en skivbromsram för qr där jag kan flytta över befintlig kolfibergaffel.
Flyttar över komponenterna själv.
Jag cykelpendlar till jobb motionärstrampar lite landsväg/grusväg med hojjen ibland.