glitch
Aktiv medlem
Finns mitt drömstyre?
Håller på testar lite olika styren och av mina experiment hittills har jag landat i följande önskemål för drömstyret - frågan är om det finns?
Alu
Bredd över hoodsen CC 40 cm
Reach 75-80
Kröken så utformad att man får en plan linje i övergången till hoodsen
Gärna platt på toppen och framförallt platt i böjen från mitten ut mot bocken / reglagen. Det är grymt skönt när det är avplattat i kröken.
Drop 120-125
Lagom med flare i bocken men rätt neutral över hoodsen. Typ 6-8 graders flare
31.8 klämma med bred infästningsbas som är jämntjock typ 10 cm eller så så man får plats med clip ons
Lite förlängd bakåt i botten av bocken så man har lite att hänga på när man är trött.
Ska helst funka både med invändig och utvändig kabeldragning.
Det närmsta jag kommit hittills är mitt Vision Metron flat men det är i kol, skulle kunna ha lite mer flare och tyvärr envisas Vision med att man ska köpa deras svindyra M.A.S clip ons för vanliga passar inte.
Syftet är "all surface" cykling med ambtioner om längre turer.
Nån som sett nåt som passar in?
Alu
Bredd över hoodsen CC 40 cm
Reach 75-80
Kröken så utformad att man får en plan linje i övergången till hoodsen
Gärna platt på toppen och framförallt platt i böjen från mitten ut mot bocken / reglagen. Det är grymt skönt när det är avplattat i kröken.
Drop 120-125
Lagom med flare i bocken men rätt neutral över hoodsen. Typ 6-8 graders flare
31.8 klämma med bred infästningsbas som är jämntjock typ 10 cm eller så så man får plats med clip ons
Lite förlängd bakåt i botten av bocken så man har lite att hänga på när man är trött.
Ska helst funka både med invändig och utvändig kabeldragning.
Det närmsta jag kommit hittills är mitt Vision Metron flat men det är i kol, skulle kunna ha lite mer flare och tyvärr envisas Vision med att man ska köpa deras svindyra M.A.S clip ons för vanliga passar inte.
Syftet är "all surface" cykling med ambtioner om längre turer.
Nån som sett nåt som passar in?