Mr Bottecchia
Aktiv medlem
Dagens Bild-tråden! Del 2. (Obs, regler i första inlägget!)
Mysrunda på Södertörn i sol och vind.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
@qma provar en ny fiffig funktion på hjälmen: Skärmen fäller ner sig i ansiktet vid varje dropp man kör.
Visa bilaga 482909
Skulle ha vilat men kunde inte låta bli att prova nytt framhjul. Lite bredare alu istället för smal alu eller bred karbång blev perfekt! Lingonriset approves.
Visa bilaga 483179
Jag bytte från Newmen 25-vad-den-nu-heter till Duke Crazy Star. Samma ekrar (som nästan bottnade i nipplarna) och samma nav som innan.Jättefin bild! Vi kan dock inte ser nya hjulet.
Jag bytte från Newmen 25-vad-den-nu-heter till Duke Crazy Star. Samma ekrar (som nästan bottnade i nipplarna) och samma nav som innan.
Nya fälgen är 29,5 mm invändigt och ändå "bara" 500 gram (480 enligt spec.). Den känns väldigt "bekväm" vilket är exakt vad jag ville åt. En del beror förstås på att den är bredare så att däcket funkar lite bättre, men skillnaden mot en lika bred kofiberfälg (Ibis 935) som jag har på ett annat hjul är stor.
Sista OT-svaret. ?Intressant val! Jag är nyfiken på om dom håller. Det fanns diskussion på happy kring Duke Lucky Star Ultra (som är 23,5 mm bred) och slutsatsen var att dom är för lätta byggda. Min son kör dom i 26", väger bara 340 gram. Håller fortfarande bra. Han körde en buckla i en WTB XC21 fälg han hade innan. Nu kör han ännu lägre tryck och ännu hårdare, så det verkar bra.
Haha! Hade shortspremiär på lunchen idag, Imorrn klass 1 varning för kraftigt snöfall.....Bara en liten hälsning till @Martinmat att det är snart dags för dig med att doppa fötterna ?Visa bilaga 483503