Missljud Fox DPS efter luftburksservice

Gone89

Medlem
Precis gjort en luftburksservice på min DPS evol och nu låter det lite som när man drar upp och ned en dragkedja då man komprimerar den snabbt, vilket den inte gjorde innan.
Tänkte att det skulle kunna vara de nya plastbussningarna som skrapade så jag öppnade upp igen och inspekterade, men de såg ut att sitta rätt och var väl inoljade.
Vad kan det annars vara?

Detta är relativt vanligt, och brukar försvinna efter några turer. Generellt sett de yttersta styrningarna vid skrapringen som låter.

Vill dock verkligen rekommendera att du spanar igen så inte de splittade ringarna vid skiljeväggstätningen ligger fel, har sett exempel där de petat ut och det kan orsaka skador på burkens glidyta.

Detta är relativt vanligt, och brukar försvinna efter några turer. Generellt sett de yttersta styrningarna vid skrapringen som låter.

Vill dock verkligen rekommendera att du spanar igen så inte de splittade ringarna vid skiljeväggstätningen ligger fel, har sett exempel där de petat ut och det kan orsaka skador på burkens glidyta.
Tack för svar! Var väldigt noga med att de satt rätt till att börja med och de såg bra ut då jag kollade i onsdag igen, men det skadar kanske inte att göra trippelcheck.

Skönt att veta att ljudet är normalt i alla fall!

Tillbaka
Topp