Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har ingen preferens, leasa är ju enkelt fast om man behöver köpa är det ju så.
BMW ID3 är ju fin men dyr.
Jag har en gummiläpp/spoiler längst ned fram på Amperan. Helt övertygad om att den gör skillnad för aerodynamik och förbrukning. Tur den är i gummi för den släpar i vid alla farthinder och nivåförändringar.
Varken Skodan eller ID3/Id4 har väl frunk? Ionic 5 har en liten frunk. Storleken verkar variera med 2wd eller 4wdHur är det med "frunk" och plats för laddkablar?
I min Kona, får kablar antingen plats under bagaget, eller ta plats i bagaget. Inte optimalt.
Det finns gott om plats fram, om man vågar installera tredjeparts prylar.
Det är ju en debatt om livsstil och framtiden. Svaret som kommer ut är att det är bäst att cykla. Case closed.Mer än 1000 inlägg. Om en biljävel! På ett cykelforum?
#baraisverige
Undrar hur aerodynamiken funkar då det gäller just frontspoiler av det slaget. Någonstans måste ju luften passera. Tvingar man bort den från undersidan av bilden borde väl den främsta effekten vara vakuum under bilen? Kanske inte det man är ute efter då det gäller en familjebil? Misstänker att syftet är att leda bort luften från undersidan eftersom man där slarvat med konstruktionen och lätt får en massa turbulens om luften får passera där. Killgissar jag...Jag har en gummiläpp/spoiler längst ned fram på Amperan. Helt övertygad om att den gör skillnad för aerodynamik och förbrukning. Tur den är i gummi för den släpar i vid alla farthinder och nivåförändringar.
Tror att syftet med en "spoiler" är lite undertryck under bilen och bättre väghållning mer än lågt luftmotstånd. Gärna kombinerat med en diffuser i bak. Kolla Gordons senaste/sista? bil T50 för en rejäl lektion i lufthantering...Undrar hur aerodynamiken funkar då det gäller just frontspoiler av det slaget. Någonstans måste ju luften passera. Tvingar man bort den från undersidan av bilden borde väl den främsta effekten vara vakuum under bilen? Kanske inte det man är ute efter då det gäller en familjebil? Misstänker att syftet är att leda bort luften från undersidan eftersom man där slarvat med konstruktionen och lätt får en massa turbulens om luften får passera där. Killgissar jag...
Luft under bilen är aldrig bra oavsett hur slät den är så ökar det luftmotståndet och ökar lyftkrafterna.Undrar hur aerodynamiken funkar då det gäller just frontspoiler av det slaget. Någonstans måste ju luften passera. Tvingar man bort den från undersidan av bilden borde väl den främsta effekten vara vakuum under bilen? Kanske inte det man är ute efter då det gäller en familjebil? Misstänker att syftet är att leda bort luften från undersidan eftersom man där slarvat med konstruktionen och lätt får en massa turbulens om luften får passera där. Killgissar jag...
Det som jag tänker mig kan hända med luft under bilen, är att den pressas samman mellan bilens undersida och vägen, och att detta sker framförallt om fronten på bilen har en utformning som sas "skyfflar in" mera luft vad man får plats med. Lyckas man undvika det (vilket förmodligen är väldigt svårt i praktiken, men teoretiskt...) kan jag inte se att luft under skulle innebära något särskilt. Eller?Luft under bilen är aldrig bra oavsett hur slät den är så ökar det luftmotståndet och ökar lyftkrafterna.
Ett bra exempel är Audi TT där man blev tvungen att sätta en spoiler på bakluckan då bilen blev farlig i hög fart just pga lyftkrafter.
Första generationens TT, hade en rejäl nära döden vid Hallandsåsen med den, det är läskigt när baken lättar från marken...Luft under bilen är aldrig bra oavsett hur slät den är så ökar det luftmotståndet och ökar lyftkrafterna.
Ett bra exempel är Audi TT där man blev tvungen att sätta en spoiler på bakluckan då bilen blev farlig i hög fart just pga lyftkrafter.
Precis så kändes det! :) Här en bra förklaring till vad mercedes gick lite för långt med...
Fan det där måste jag tänka på när jag lastar betong i toyotan på byggmarknaden! Passar man inte sig kanske man flyger hem.Precis så kändes det! :) Här en bra förklaring till vad mercedes gick lite för långt med...
Åh nej, kinesiska SAIC Motor. Men då köper du inte Volvo eller Polestar heller, hör jag. Eller är Geely-ägande ok?Vem äger och tillverkar mg nuförtiden?
Känns ju tvek på att köpa något från det varumärket kan jag tycka
Vem äger och tillverkar mg nuförtiden?
Känns ju tvek på att köpa något från det varumärket kan jag tycka
När kombin kommer i höst så lär den prisas in billigt också, är ju deras USP. 7 års garanti låter ju trevligt, Kinaskräp eller ej.MG har ju släppt priset nu. 339k minus 70k i bonus. Bra pris! För alla? Nja.
Handlar inte om någon princip, bara trovärdighet hos MG.Åh nej, kinesiska SAIC Motor. Men då köper du inte Volvo eller Polestar heller, hör jag. Eller är Geely-ägande ok?
My point exactlyHar väl alltid varit tvek att köpa en MG? :D
Min enda erfarenhet av brittisk är att jag fått skjuts i en Triumph Spitfire och kallade bilen "bra objekt", ville vara snäll. "vaddå, den här är i toppskick" var kommentaren, kvarts varv glapp i kardan var tydligen normalt... :)Nu tycker jag det är mycket neg om MG här!
Ja. Bilar från den tidsåldern, och kanske i synnerhet brittiska bilar?, är något helt annat än vad vi förknippar med ”bil” idag. ”Karaktär” är ett ord jag gärna använder när jag pratar om bilen. ?Min enda erfarenhet av brittisk är att jag fått skjuts i en Triumph Spitfire och kallade bilen "bra objekt", ville vara snäll. "vaddå, den här är i toppskick" var kommentaren, kvarts varv glapp i kardan var tydligen normalt... :)
Nu tycker jag det är mycket neg om MG här!
Visa bilaga 485235
Tror nog att kineserna klarar av att förvalta det arvet väl. Har varit "glapp" i mycket jag köpt made in China.Min enda erfarenhet av brittisk är att jag fått skjuts i en Triumph Spitfire och kallade bilen "bra objekt", ville vara snäll. "vaddå, den här är i toppskick" var kommentaren, kvarts varv glapp i kardan var tydligen normalt... :)
Så sa man om Japanska produkter efter kriget, nu är det oftast förknippat med kvalitet!Tror nog att kineserna klarar av att förvalta det arvet väl. Har varit "glapp" i mycket jag köpt made in China.
De kan säkert få till det vad det lider och har väl redan fått till det ordentligt då det gäller vissa produkter.Så sa man om Japanska produkter efter kriget, nu är det oftast förknippat med kvalitet!
Man får det man betalar för, oavsett om det kommer från Kina (vilket mycket gör) eller Schweiz.
Ex. mina äldre Leatherman som var tillverkade i USA är märkbart sämre i kvalité än de senare som är tillverkade i Kina.
Ibland är munnen för snabb. "Nice vinterbil" togs inte heller riktigt emot väl om en 924SMin enda erfarenhet av brittisk är att jag fått skjuts i en Triumph Spitfire och kallade bilen "bra objekt", ville vara snäll. "vaddå, den här är i toppskick" var kommentaren, kvarts varv glapp i kardan var tydligen normalt... :)
Min bror har nya RAV4 laddhybrid. Han är mycket nöjd. Kan köra hyfsat långt på el och dra hyfsat tungt. Fin bil. För stor för min smak. Men den är ju inte min.Provkörde Toyota Rav 4 hybrid idag. Hade höga förväntningar innan, ändå tycker jag att bilen var överraskande bra. Om det blir nybilsköp så ligger den bra till. Ska även provköra deras laddbara Rav 4.
Ja, en Dacia Sandero gör 99 procent av bilnyttan för mig under halva inköpspriset. Jag ska nog provköra en idag. Bränsleförbrukningen verkar de två bilarna ha ungefär lika.Min bror har nya RAV4 laddhybrid. Han är mycket nöjd. Kan köra hyfsat långt på el och dra hyfsat tungt. Fin bil. För stor för min smak. Men den är ju inte min.
Ändå ganska kul att se hur elbilarna förnedrar traditionella muskelbilar på strippen (finns ju massor på tuben). Då kan man ju inte ens hänvisa till räckvidd (jag menar, vem bryr sig om räckvidd på strippen?) eller väghållning (som att en traditionell muskelbil skulle vara ngt att smiska kurvor med). Här är eldriften på väg att ändra hela spelplanen. 0-100 på < än 3 sek ses ju nästan som normalt idag.
Äh, då skulle man lika gärna kunna sälja starköl med lättöl och Tomas Ledin.Tror ni inte man skiter i att ncap klassa sina prestandabilar helt enkelt i så fall?
Och så säger man titta här på den här 320n den har 5 stjärnor. Köp gärna våran m3
Troligen en generationsfråga även det och det är väl bra det.Det känns ju ungefär som gamla stofilen James May säger... Fossilbilen är död. Han själv sålde ju någon samlarbil med förlust...