Öhlins framgaffel

Öhlins framgaffel
Hejsan på er,

Jag har bytt till en gaffel från Öhlins på min nukeproof och undrar om ni som har Öhlins servar dom själva eller lämnar bort för service ?
Om ni lämnar bort dom, till nått speciellt serviceställe för Öhlins eller lokala cykelverkstan ?

Öhlins framgaffel
Ja jag misstänker att det underlättar, speciellt om något skulle bli tokigt. För mig är det såklart enkelt då SCS ligger 200 meter bort från där jag bor.

Öhlins framgaffel
Kanske lika bra leta upp en cert Öhlins serviceställe, såg att man behöver några av deras egna verktyg för att serva själv.
Vad menar du när du säger service? Ytterben eller full dämparservice? Ytterbensservice gör man skitenkelt själv, dämparservice (en gång per år på sin höjd) kräver specialverktyg och är enklare att skicka iväg för.

Öhlins framgaffel
Instämmer med föregående, ytterbenservice är väldigt enkelt att göra och inte så tidskrävande.
Mer omfattande än så så lämnas det nog bäst in.

Öhlins framgaffel
Jag tänker nog på fullservice.
då får jag leta upp nån som kan göra detta här uppe i norr? ska kolla youtube hur man gör ytterbenservicen!

tack för bra svar✅?

Öhlins framgaffel
Järvsö kan du boka datum och skicka till, smidigt!

Öhlins framgaffel
Järvsö kan du boka datum och skicka till, smidigt!
Tack för tipset?

Öhlins framgaffel
Inser när jag läser här att det är något fel på mig. Läser specialverktyg och tänker direkt! Det där måste man ju införskaffa så man kan göra själv! ?

Man älskar ju verktyg! ??

Öhlins framgaffel
Inser när jag läser här att det är något fel på mig. Läser specialverktyg och tänker direkt! Det där måste man ju införskaffa så man kan göra själv! ?

Man älskar ju verktyg! ??

Verkar vara det man behöver...eller?

Öhlins framgaffel

Verkar vara det man behöver...eller?
Som hittat! Men det där är långt ifrån allt man behöver ? tex är inte verktyget för att ändra slaglängden med där. Så lär finnas mer som kan vara bra att ha om man ska göra saker själv ?

Tillbaka
Topp