Vad hände med pedalogerna?

Dpuu

Medlem
Jag började med att kolla hemsidan för att se att den var parkerad, åkte sedan förbi deras lokal i Alvik för att se att det var övertaget av en annan firma, synd för att det var verkligen en LBS att hänga i, man kände sig alltid välkommen och personalen var alltid så trevliga.

Andra bra cykelaffärer då, man har ju såklart sina favoriter men när GOTO är borta så trevar man blint efter ny trygghet

ooms sa:
Miss Lycka 2.0 sa:
För många som hängde och sedan handlade någon annanstans?
Höll väl inte marknadsmässiga priser isf.
Och inget på lager. Vare sig prylar eller cyklar. Ville kolla på en Orbea Occam Trail men de hade noll cyklar i butiken. Hade nog inte köpt någon i alla fall, det blev en Santa Cruz Hightower CC för 50 K istället. Från Tyskland. Jag ångrar mig inte.

Trist att det inte går runt, men det krävs volymer för att ha råd att bo i en så luftig lokal i ett attraktivt område. Det räcker inte att sälja 6 st standard butylslang om dagen för att betala räkningarna.

Sixten Fors sa:
ooms sa:
Miss Lycka 2.0 sa:
Höll väl inte marknadsmässiga priser isf.
Och inget på lager. Vare sig prylar eller cyklar. Ville kolla på en Orbea Occam Trail men de hade noll cyklar i butiken. Hade nog inte köpt någon i alla fall, det blev en Santa Cruz Hightower CC för 50 K istället. Från Tyskland. Jag ångrar mig inte.

Trist att det inte går runt, men det krävs volymer för att ha råd att bo i en så luftig lokal i ett attraktivt område. Det räcker inte att sälja 6 st standard butylslang om dagen för att betala räkningarna.

Det har du rätt i, men du skulle förmodligen kolla sen beställa på nätet ändå...
Tråkigt! Orbea verkar fina.

Miss Lycka 2.0 sa:
Jag shoppade skärmar, reflexer, pakethållare och en usel framlampa där om jag minns rätt. Det är nästan nio år sedan.

Någon gång under det gågna året noterade jag ett de 'försvunnit'.

/Martin

Sveriges absolut och erkända dyraste cykelbutik. Inte en cykel på lager pga kostnaderna för att ligga i fina Bromma som enligt ägaren "skulle betala sig självt". En svagt medioker 'affärsman' utan egen kunskap om cyklar. Lade ner precis innan konkurs, försökte sen kränga vindsurfingbrädor, hooverboards och fidgetspinners på nätet men sitter nu i kassan på en mainstreamcykelaffär i Västberga.

"Men jag är inte bitter!"
Sen det sjukaste jag varit med om i affären, är när en kund var tvingad att hämta ett par handledare som en anställd hade i stjärten, var väldigt obehagligt. Sen var det ofta trevliga kunder, men tyvärr mest män i 50-års åldern med ogenerat för tajta kläder som beställde cyklar för 80.000. Ni vet sådana som alltid cyklar med öppen mun eller orgasm-face. Men men jag började på en annan cykelaffär sen.

Sen det sjukaste jag varit med om i affären, är när en kund var tvingad att hämta ett par handledare som en anställd hade i stjärten, var väldigt obehagligt. Sen var det ofta trevliga kunder, men tyvärr mest män i 50-års åldern med ogenerat för tajta kläder som beställde cyklar för 80.000. Ni vet sådana som alltid cyklar med öppen mun eller orgasm-face. Men men jag började på en annan cykelaffär sen.
Början på ditt inlägg beskriver ganska så bra resten av innehållet i ditt inlägg.

Men tycker ni det är NORMALT att ha produkter som kunder skall köpa i rumpan, visst att det skulle vara ett skämt, men smaklöst och pinsamt tycker jag!

Hur fick hen inte en handledare i rumpan?
Och vilken typ?
handledare-for-trappa-av-tagvirke.jpg

Överlag är cyklister väldigt egna eller nästan eljest, men kan ha att göra med att de flesta aldrig lyckades ta körkort eller att man vill cykla så fort det bara går liksom, vad vet jag

Jag tror en psykolog är en bättre mottagare för det du vill/måste säga. Och det säger jag inte för att förlöjliga dig.

Tillbaka
Topp