Vad hände med pedalogerna?

Överlag är cyklister väldigt egna eller nästan eljest, men kan ha att göra med att de flesta aldrig lyckades ta körkort eller att man vill cykla så fort det bara går liksom, vad vet jag
Presenterar du dig alltid på det sättet när du kommer till ett nytt ställe eller en ny grupp människor "ni verkar väldigt egna och nästan eljest, men det kan ha att göra med XYZ" (ersätt XYZ med något påstående om medlemmarna i gruppen som nedvärderar deras förmågor)? Brukar människor generellt uppskatta det sättet att inleda bekantskapen?

Sen det sjukaste jag varit med om i affären, är när en kund var tvingad att hämta ett par handledare som en anställd hade i stjärten, var väldigt obehagligt. Sen var det ofta trevliga kunder, men tyvärr mest män i 50-års åldern med ogenerat för tajta kläder som beställde cyklar för 80.000. Ni vet sådana som alltid cyklar med öppen mun eller orgasm-face. Men men jag började på en annan cykelaffär sen.
Vad är det för sorts kunder på den nya cykelaffären då?

Fan, pga/tack vare(?) min tidigare tråd i ämnet dyker min profilbild numera upp när jag googlar på Landrovermannen. :-D
1621419523083.png

Han hann ju med att göra två inlägg i andra trådar också, tyvärr tydligt att det trollades när man läser dem med. Jag uppskattar mer subtila trollningar.

Sveriges absolut och erkända dyraste cykelbutik. Inte en cykel på lager pga kostnaderna för att ligga i fina Bromma som enligt ägaren "skulle betala sig självt". En svagt medioker 'affärsman' utan egen kunskap om cyklar. Lade ner precis innan konkurs, försökte sen kränga vindsurfingbrädor, hooverboards och fidgetspinners på nätet men sitter nu i kassan på en mainstreamcykelaffär i Västberga.
bäst att citera, man vet inte hur länge det här står kvar annars. hade hoppats det kunde fastna i i något moderatorfilter direkt, men fortsättningen blev ju rolig.

Sen det sjukaste jag varit med om i affären, är när en kund var tvingad att hämta ett par handledare som en anställd hade i stjärten, var väldigt obehagligt. Sen var det ofta trevliga kunder, men tyvärr mest män i 50-års åldern med ogenerat för tajta kläder som beställde cyklar för 80.000. Ni vet sådana som alltid cyklar med öppen mun eller orgasm-face. Men men jag började på en annan cykelaffär sen.
ditto på det här.

Jag var klubbkompis med en av grundarna i, även den saligen insomnade, klubben "Stockholm MTB Yeti" och har fortfarande kvar en gammal Kona Dr. Dew jag handlade där när de låg på Ulvsundavägen.
Underhållning och nostalgi i en och samma tråd - happymtb levererar ;-)

Jag var klubbkompis med en av grundarna i, även den saligen insomnade, klubben "Stockholm MTB Yeti" och har fortfarande kvar en gammal Kona Dr. Dew jag handlade där när de låg på Ulvsundavägen.
Underhållning och nostalgi i en och samma tråd - happymtb levererar ;-)
Jag köpte också en grön Dr Dew där. Insåg snabbt att jag borde ha bockstyre. Sålde den till en kompis som har kvar den och är nöjd. Går sommarturer mellan Aspudden och Ingarö.

Överlag är cyklister väldigt egna eller nästan eljest, men kan ha att göra med att de flesta aldrig lyckades ta körkort eller att man vill cykla så fort det bara går liksom, vad vet jag
Hahaha.. Det var nog det dummaste inlägget jag läst här på forumet. Ska man gapa stort så kan man väl iaf försöka ha lite medvind på sin kvarn, ett annat alternativ är fakta. Önskar dig en fin dag!

Efter att ha cyklat det första 08XC så gjorde jag rent hela cykeln, en citybike med vanliga pedaler, vanlig dynamo, pakethållare och skärmar. Jag cyklade dock inte loppet med dessa prylar på, jo, jag hade vanliga pedaler då.
Hur som helst gjorde jag rent cykeln efter loppet och lade lite för mycket energi på bakhjulet. Jag plockade isär hela navet...och fick inte ihop det igen.
Jag åkte till Pedalogerna på Ulvsundavägen och hade alla delarna i en påse, och bad se sätta ihop allting igen vilket de gjorde.
När jag var i butiken såg jag en skogsmaskin, en Giant, som jag köpte rakt av...det blev min första riktiga mountainbike. Minns inte var jag köpte min Kona Dew...kanske av dem också...

Hur som helst så har jag bara bra erfarenheter av Pedalogerna. Det var bara det jag ville säga.

Tillbaka
Topp