(Köp)Min första landsvägscykel.

Smurfen101

Medlem
Hej!

Precis som rubriken säger har jag tänkt börja cykla landsväg. Jag har sedan tidigare cyklat mtb samt bikepackat en heldel. Jag är 187cm lång och letar efter den perfekta instegscykeln, gärna något som håller mig ett tag då jag är student och min plånbok inte riktigt räcker så långt. Men tänker mig en max kostnad på 17k.

Har tittat en del på vad som säljs på nätet och de mesta verkar vara ganska låga komponent grupper med disc broms för 17k. Har däremot funderat på och köpa begangnat. Då kan jag iallfall få shimano 105 och lite bättre komponenter på cykeln.

Har tittat på två cyklar som är lockande...
Den här (https://sv-se.facebook.com/marketpl...e=marketplace_search&referral_story_type=post) eller
den här (https://sv-se.facebook.com/marketpl...e=marketplace_search&referral_story_type=post).

Är dem något att ha eller har ni några bra tips på bra cyklar för min budget. (17k gäller budgeten för enbart cykeln har redan lagt undan pengar för skor pedaler osv.)

Länka gärna isåfall

Mvh
En ivrig cyklist

Senast ändrad:
Ska 17k inkludera hjälm/skor/pedaler/kläder/...?

Vilken komponentgrupp man ska ha kan (kommer) diskuteras till leda, men för en första lvg-cykel så skulle jag själv inte tveka på t.ex. Tiagra. Jag har 105 från 2012 på min landsvägsraket och jag känner få/små behov av att uppgradera.

Har du kollat på https://www.bike-discount.de/en/road-bike-aluminium/frame_size-58_cm/o-preis ? De ser prisvärda ut.