Tubeless Racerdäck-The tråd?

snowsucker

Aktiv medlem
Hej!

Jag kör idag ett par Schwalbe PRO One TT tubeless som är helt värdelösa. Bakdäcket har läckt ut säkert 8-10 småhål redan från dag ett, framhjulet är inte lika illa men har även de pyst ur småhål (blöta fläckar på däcket efter bara en liten stund när cykeln stått stilla). Dessutom har både framdäck och bakdäck skurits upp på minst ett ställe mitt i rullytan av bara någon liten sten. Till saken hör att jag typ enbart kör i finväder, och har tidigare kört conti 4000 GP (med slang) i 7-8 år med totalt TVÅ punkteringar. Ville testa något annat än Conti nu när jag byggde ny pandemicykel men det gick ju sådär…

Så, vad har jag för alternativ på snabba 28mm tubelessdäck som dessutom finns i tanwall färg? Det där sista ställer ju till det lite, men hojen hade sett lite för tråkig ut med svarta däck..

Bilagor

• 9508956A-E4F3-4BCC-A081-C210E2BE3EC6.jpeg
    9508956A-E4F3-4BCC-A081-C210E2BE3EC6.jpeg
    786.5 KB · Besök: 104
Jag har kört Gravelking Slick 28mm slanglöst i många år (gått fint även med den icke slanglösa versionen). De kanske inte är de snabbaste däcken på pappret, men jag var aldrig fått en punka.

Följer för övrigt tråden med spänning, jag själv har sneglat på Specialized Turbo inför nästa däckbyte.

Tanwall ställer ju till det.

Annars har jag Specialized Turbo (helsvarta) monterade tubeless i 28 mm på en 19 mm IB fälg, de blir ca 30 mm och är trevliga som höst/vår-däck.

Sen har jag ett par 28 mm Continental GP 5000 för tubeless liggande, även de helsvarta, kanske går att få tag på i tanwall för tubeless?

Gravelking slicks ett bra tips, Bontrager har ett par 30 mm med brun däckssida men de blir för tajta på min Venge.

Såg att Pirelli hade med brun däckssida, kanske finns det tubeless för racer?

Pirelli, Michelin, Good Year, challengeparis roubaix, wtb exposure, veloflex corsa, ....tror de flesta har.
Nja, just combon 28mm, tubeless och tanwall är inte så vanlig om man vill ha ett snabbt sommardäck vad jag lyckats googla mig till. Men visst, ett par av de du nämner har absolut en variant. Men att de finns är ju inte samma sak som att de är bra :) Har du erfarenhet av något av dem?

Nja, just combon 28mm, tubeless och tanwall är inte så vanlig om man vill ha ett snabbt sommardäck vad jag lyckats googla mig till. Men visst, ett par av de du nämner har absolut en variant. Men att de finns är ju inte samma sak som att de är bra :) Har du erfarenhet av något av dem?

Sitter tyvärr själv med Pro One ?
Givet hur mycket jobb det var att få det lira tubeless får det sitta lite till .

Ah, men inte TT versionen va? Har hört att ”vanliga” PRO One är betydligt bättre..

Precis inte TT, de är helt ok, när de är monterade men monteringen var ett helvete och jag fruktar den dagen jag får punka då det krävs en hel arsenal av verktyg och besvärjelser för att få däck och fälg att lira.

Precis inte TT, de är helt ok, när de är monterade men monteringen var ett helvete och jag fruktar den dagen jag får punka då det krävs en hel arsenal av verktyg och besvärjelser för att få däck och fälg att lira.
Hehe, jag hade konstigt nog inga problem alls med TT-varianten, fick på utan verktyg och av med bara ett däckjärn. Men det beror ju så sjukt mycket på hur fälgen råkar se ut…

Tillbaka
Topp