Brevetlopp: resultat

Brevetsäsongen började med en "bang". Inom loppet av 2 dagar har det körts:

200, 300, 400, 600, 1000

Dvs, under helgen har en hel serie körts i Sverige. Jag har inte fått in Umeå ännu, som hade en mangrann uppslutning med två nya klubbar som väntar på sina koder från ACP i Paris.

I den här Google Sheets hittar ni en flik längst ner för resultat.

Skönt ...

Men tanken är att resultaten ska komma in på randonneurs.se vad det lider?

Detta absolut inte sagt som någon kritik mot dig. Ditt jobb är verkligen uppskattat och jag har full förståelse för att temporära lösningar kan behövas ta till av praktiska skäl. Det är mycket bättre med denna lösning än att resultaten varit otillgängliga för alla fans och statistiknördar. På sikt vore det dock trevligt om alla resultat finns på samma ställe.

Men tanken är att resultaten ska komma in på randonneurs.se vad det lider?

Man kan säga att det är tanken, men inte en prioritet. Det är så mycket mer extra arbete för min del att hålla två parallella system a jour, framförallt när jag inte själv ha befogenheter att administrera det ena systemet. I det läget, prioriterar jag systemet som jag själv kan administrera. Webbsidan, randonneurs.se, är helt enkelt inte en föreningssida, utan en privatsida. Det blir så när någon ligger i framkant, ser möjligheter och bygger upp ett system från scratch.

När säsongen kommer igång på riktigt, ska jag hitta en form att låta uppdatera webbsidan ett par gånger i månaden och absolut vid säsongens slut, för att bibehålla kontinuiteten.

Jag tog över som representant därför att Bengt tyckte att 20 år räckte. Jag har ingen lust att fortsätta att pracka på honom extra arbete på en regelbunden basis. Jag behöver hans råd och stöd för viktigare saker och vill inte slita på den goda viljan.

Det enda andra alternativet är att föreningen (randonneurs.se) skaffa webbhosting och flyttar domänet till den nya hostingen. Det känns inte angeläget just nu.

Daniel

2 förslag.

1. Samtliga Sverigelopp i RWGPS för lättare åtkomst. Annan plattform duger också men bör vara gemensam.
2. Säsongen sorterad på datum i kalendern.

Finns inte resurser så bortse från detta. Jobbet ni alla gör är strålande oavsett?

2 förslag.

1. Samtliga Sverigelopp i RWGPS för lättare åtkomst. Annan plattform duger också men bör vara gemensam.
2. Säsongen sorterad på datum i kalendern.

Finns inte resurser så bortse från detta. Jobbet ni alla gör är strålande oavsett?

2.) Sorterat på datum:

Klicka på fliken längst ner "ACP"
Klicka på fliken "Filtrerat" för att få datum efter startorten (sorterat)
Klicka på fliken "Resultat" för att se den löpande resultatlistan.

1.) Samtliga i RWGPS ... inte mig emot.

Alltrails har blivit en spammaskin och kräver en inloggning (så att de kan skicka spam) för att ladda ned ett lopp.

Openrunner ... don't get me started.

Jag lägger in RWGPS-banor i ACP:s kalender när jag har informationen, så att de som söker i ACP:s kalender, får datum, plats, kontaktperson och länk till RideWithGPS.

Enligt kontrakt med ACP, ska vi ha en samling godkända banor redan i oktober, när säsongens datum anmäls. Jag vill gärna bygga upp en sådan samling ("godkänna" får den lokala ansvariga göra. Det lägger jag mig inte i). Samlingen ser jag helst i samma format, ja, RideWithGPS föredrar jag av olika skäl, bland annat pga möjligheten att dra ut noter och kartor för de som inte använder GPS. Vi har ett par stycken i GBG.

Kommer det också data för de tappra själar som faktiskt lyckades köra Flèche Nordique i år trots alla hinder och begränsningar?
Ja då, självklart. Jag har inte fått resultaten ännu. Det är nog en liten större uppsamlingsarbete och ännu större nu när Flèche kördes i mer än ett land (Danmark och kanske Norge ... jag minns inte).

Tillbaka
Topp