Hur gör ni med Strava på bikeparks?

Marsan92

Medlem
Till helgen ska jag besöka en bikepark för första gången, det kanske inte är det viktigaste för alla men jag vill ju gärna få med det på Strava.
Men vilket är det bästa sättet, ska man ha igång den konstant och då även få med liften (vilket borde ge lite fusk i elevation gain) och dessutom eventuell vila mellan loppen, eller ska man bara starta vid varje åk och då få ett tiotal olika aktiviter på sitt Stravaflöde?

På hela tiden, så här ser det ut i Järvsö t ex.
Screenshot_2021-06-29-09-09-16-425_com.strava.jpg

Orka hålla på och pausa och starta hela tiden, jag gör som ovan och har igång hela tiden och stänger av i slutet av dagen.

precis. PR i liften.

Strava är inte så positiva till utförs rent generellt. Borde annars gå rätt lätt att identifiera lift om de ville.

Jag synkar med Trailforks så urskiljer den liftåken. Använder egentligen bara Strava för den sociala aspekten, de verkar ju som nämnt ovan inte så taggde på utförsåkning inom MTB.

När jag åkt så har jag efter att jag är uppvärmd startat strava, och pausat i liften. Har strava i klockan så trycker paus i kön till liften, och slår på den när jag ska gå av eller har gått av.

Hade jag haft Strava i telefonen istället hade den fått vara på hela tiden.

Senast ändrad:
Jag sätter GPS:n på när jag lämnar hotellet och stänger den av när jag kommer tillbaka. GPS:n spelar in min hela dagen: liftåk, utförsåk, lunchtid, toalettbesök osv.

Att plocka fram telefonen/GPS:n ur ut fickan minst två gånger per ett åk ger risk att tappa den. Låt den ligga kvar i fickan och njut av bikeparken.

Tillbaka
Topp