Åre enduro och Åre bikefestival

Rassemouse

Aktiv medlem
Vilka ska dit? Nån som vill ses och köra några vändor tillsammans eller ta en öl eller två?
Jag har anmält mig till endurot och funderar på att stanna på festivalen också. Åker dock själv så skulle vara trevligt å träffa lite nytt folk :-)
Om nån är sugen på att köra träningen tillsammans så är jag på. Trevligt med sällskap och bra med fler inputs på linjer och hur men hittar runt ^^

Jag är på plats från lördag till lördag. Hojta till om du är sugen på att hoja eller bara snacka lite skit. Vi är ett rätt skönt gäng som bor i min lght.
Har ju lovat att bjuda dig på en öl vid målgången på endurot ?

Jag är på plats från lördag till lördag. Hojta till om du är sugen på att hoja eller bara snacka lite skit. Vi är ett rätt skönt gäng som bor i min lght.
Har ju lovat att bjuda dig på en öl vid målgången på endurot ?
Ja, den kommer jag ha som fokus och målbild när allt känns tung ?
Jag kommer troligtvis dit på tisdagkväll, lite oklart boende fortfarande för min del. Men har ett par idéer på det.
Jag är nog på både för cykling och skitsnack ?

Jag kommer fara dit, har ännu inte bestämt mig kring endurot. Fysiken är inte på topp så jag är rädd för att inte klara det om det handlar om 1500-2000m klättring

Haha, hur lång tid har man på sig? Fan 1300 meter är en bra bit ändå :)
6-7 timmar totalt ungefär så det ska gå fint. Kan kolla med tävlingschefen imorgon så har jag lite mer exakta siffror.

Banan kommer för övrigt att bli något i hästväg, om vädret är med oss kommer den sparka rumpan med våra tidigare banor.

6-7 timmar totalt ungefär så det ska gå fint. Kan kolla med tävlingschefen imorgon så har jag lite mer exakta siffror.

Banan kommer för övrigt att bli något i hästväg, om vädret är med oss kommer den sparka rumpan med våra tidigare banor.
Vet du nått när det kommer ut nå mer info om loppet? Var hämtar man ut chip/nummerlapp eller vad man nu har, bansträckning osv.

Banan släpps kvällen innan träning, alltså på tisdag kväll.

Chip och nummerlapp hämtas ut i race office på Åre torg. Nu såg jag att det inte ligger så mycket praktisk info på http://arebikefestival.com/event/are-enduro/ men allt du behöver veta kommer att dyka upp där innan tävlingen. Första start är flyttad till 10:00 på torsdag, programmet på sajten säger 13:00. Elitklasserna kommer att köra först och motion sist.

Jag tänker föreslå ett BDSM* party i dirten nån kväll när det är varmt och mysigt. Alltid kul att träffa nya, och gamla, människor.

(*= Burgers, Drinks & Salsa Music)

Överlevde, är i mål. Sist två sträckorna ställdes in pga åska. Fick dock en punka på långa sträckan så tiden där blev ju skit. Men fruktansvärt kul har jag haft!
Regnet höll oss borta från målgången men är på torget nu och väntar på prisutdelningen. Har självklart din öl med mig ?

Regnet höll oss borta från målgången men är på torget nu och väntar på prisutdelningen. Har självklart din öl med mig ?
Fullt förståeligt, det regnade ganska rejält sista sträckan. Dock så cyklade jag hem till boendet (i Duved) och duschade efter målgång. Men möter gärna upp imorn en vända :-)

Sträckor:

SS1: Bräckebäcksleden
SS2: 1000 - Easy Rider - Svartberget - övre DH-banan - Flinbanan - Kälkspåret - Slippery When Wet
SS3: Rödkullestigen - Månskogen - Getrappet
SS4: Shimano - Västra - Tjärnis - ÅBC-kicken
SS5: Nelson - Shimano - Jannes rygg

Extras:

1000 gick på (nästan hela) den gamla sträckningen med ett långt, halvtekniskt trampparti innan man kommer ut på Easy ganska sent.

Övre DH hade fått en par franska grässvängar på skrå ner mot Flinbanan.

Slippery When Wet fick ett nytt avslutningsdropp ut på Stjärntorget igår (exakt där det gamla Mayhem-droppet stod) så det åkte med i banan. En kille dog i kompressionen i botten och åkte med ansiktet i gruset först, men reste sig på 9 och körde vidare.

Tillbaka
Topp