Ulricehamn Bikepark

Dragkroken

Aktiv medlem
Ulricehamn Bikepark
Ulricehamn BP har testhelg i juni. Känns långt dit..
Någon som vet om det är ’fritt’ att köra där?
Hur många leder finns det tillgängligt?
#taggad

Ulricehamn Bikepark
Jag har inte varit där själv, men känner flera av dom som är där och bygger. Det är fritt att åka men jag vet inte hur banan är just nu. Det går en grusväg upp till toppen om man inte vill åka när det är liftburet. Den som sitter på mest info är nog Anton Karlsson, du når honom säkert på insta (@antonkarlsso).
.

Ulricehamn Bikepark
Hej!
Jag är en av dom ansvariga för Ulricehamn Bike Park. Vi har 6 leder klara och kommer har 1-2 leder till vid vår testhelg 12-13 juni.
Man kan använda lederna om man cyklar upp. Vi kommer ha liften öppen under testhelgen. Det kommer även vara ett event under helgen med diverse clinics, tävlingar och försäljning utav supergott käk. Det kommer även vara en After Bike på lördagen.

Ulricehamn Bikepark
Hej!
Jag är en av dom ansvariga för Ulricehamn Bike Park. Vi har 6 leder klara och kommer har 1-2 leder till vid vår testhelg 12-13 juni.
Man kan använda lederna om man cyklar upp. Vi kommer ha liften öppen under testhelgen. Det kommer även vara ett event under helgen med diverse clinics, tävlingar och försäljning utav supergott käk. Det kommer även vara en After Bike på lördagen.
Kul men hur fasen vågar man sig upp i ankarliften som ju är så brant? O finns det ngn karta över de leder som är färdiga eller var ligger de ngnstans (kanske är uppenbart när man kommer dit)?

Ulricehamn Bikepark
Hej!

Kommer det vara någon begränsning eller föranmälan?

Ulricehamn Bikepark
Går det att ordna med en enkel karta/guide så man vet var lederna går samt lämplig väg upp när inte liften är igång? Inget fancy, räcker med lite pilar på google maps.

Ulricehamn Bikepark
enkel ledkarta.....jpg
enkel ledkarta.....jpg

Ulricehamn Bikepark
Det är nog inget som hindrar att man cyklar där dock (under eget ansvar)? Var iofs där nån vecka eller två innan planerad öppning men då var det "öppet" och satt några anslag om att gärna swisha ett bidrag för stöd till stigbyggandet.

Grymt roliga banor fö.

Ulricehamn Bikepark
Kan man få lite bakgrundsinformation om det där med riskanalys osv?

Är det inte samma folk som driver Bikeparken som driver det på vintern? I så fall borde de ju ha koll på riskanalys och sådant. Om inte borde de ju fått tips eftersom alla tjänar på att stället nyttjas även sommartid. Eller handlar det om externa hanteringstider som varit för långa?

Ulricehamn Bikepark
Kan man få lite bakgrundsinformation om det där med riskanalys osv?

Är det inte samma folk som driver Bikeparken som driver det på vintern? I så fall borde de ju ha koll på riskanalys och sådant. Om inte borde de ju fått tips eftersom alla tjänar på att stället nyttjas även sommartid. Eller handlar det om externa hanteringstider som varit för långa?
Det är inte samma folk så vitt jag förstår.

Ulricehamn Bikepark
@Stiffmeister Är det nån tanke bakom att inte ha några spår upplagda på Trailforks (eller Strava för den delen) i nuläget..?

Visserligen inga som helst problem att hitta spåren och de har ju skyltar vid starterna (förutom gamla DH-spåret kanske), mest en fundering.

Senast ändrad:
Ulricehamn Bikepark
Är det fritt fram att cykla och använda lederna?
Får man stå övernatten med husvagn på parkeringen?

Något nytt om liften eller annan transport till toppen?

Tillbaka
Topp