teknikområde / pumptrack runt Funäsdalen?

detvanligavartaget

Aktiv medlem
Hej. Vi är i Ramundberget och har cyklat lite flowtracks med familjen. Tyvärr saknar vi (barnen) ett bra område med pumptrack, små hopp mm. Förra året var vi i Idre som hade väldigt kul område för detta.

Är det någon som vet om det finns något sådant i området, dvs Bruksvallarna, Funäsdalen, Tänndalen eller Hamra?

Rakt nedanför liften i Ramis är den absolut bästa (enda?) pumptracken i området. Tänndalen har en teknikbana vid lodgen även de. Tror de byggt nåt i Tännäs också. Sen finns nån kortare grej vid Eriksgården, jag har ingen koll på kvaliteten på de två sistnämnda.

Rakt nedanför liften i Ramis är den absolut bästa (enda?) pumptracken i området. Tänndalen har en teknikbana vid lodgen även de. Tror de byggt nåt i Tännäs också. Sen finns nån kortare grej vid Eriksgården, jag har ingen koll på kvaliteten på de två sistnämnda.
Ja området vid liften i Ramis har vi ju testat och det kändes ju lite litet...

Foto spam. Sen finns det spår uppe på fjället, bland annat ett kort för de mindre.

Hoppas att de ger något.

Lilla transportband går, åtminstone i går ?

DSC_1372.JPG

DSC_1373.JPG

DSC_1374.JPG

DSC_1375.JPG

Bilagor

• DSC_1372.JPG
    DSC_1372.JPG
    835.1 KB · Besök: 41
  • DSC_1373.JPG
    DSC_1373.JPG
    962.4 KB · Besök: 49
  • DSC_1374.JPG
    DSC_1374.JPG
    810.4 KB · Besök: 40
  • DSC_1375.JPG
    DSC_1375.JPG
    806 KB · Besök: 47
Ramis pumptrack är större/bättre än Tänndalens, även om den inte heller är så stor. Den i Tänndalen roar nog bara de minsta barn. Tänndalen har å andra sidan ett betydligt större teknikområde. Har inte tillgång till mina anteckningar, men har för mig att man byggt en pumptrack intill gondolen i Funäsfjället?

Ramis pumptrack är större/bättre än Tänndalens, även om den inte heller är så stor. Den i Tänndalen roar nog bara de minsta barn. Tänndalen har å andra sidan ett betydligt större teknikområde. Har inte tillgång till mina anteckningar, men har för mig att man byggt en pumptrack intill gondolen i Funäsfjället?

Ja, pumptracken I Tänndalen är mikroskopisk. Foto-Inlägg 2, bild 4, med några barn på.

Er resande reporter hittade varken pumptrack eller skatepark vid gondolen I Funäsdalen. Däremot finns en liten skillpark.

DSC_1399.JPG

Tillbaka
Topp