Tour de France 2021
Bättre då att referera till bib-nummer
Trodde först du skulle referera till storleken på cykelbyxorna.. ..läste sen vidare o fattade det va deltagarnummer som avsågs
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Bättre då att referera till bib-nummer
Den mest elektriska etappen av dem alla.Idag ska vi upp till Luz Ardiden som hade målgång för en av de mest spännande etapper i modern tid, 2003. Vill minnas Ullrich, Armstrong och Mayo låg inom 1min med bara nån etapp kvar på Touren det året. Armstrong fastnar i publiken, vurpar o drar Mayo med sig, gamla lagkamraten Tyler Hamilton går upp o bromsar fältet. Ullrich väntar som tack för senast när Armstrong väntade på honom då han själv åkte över vägräcket nåt år tidigare (eller var det samma år?). Armstrong kör ikapp o attackerar o vinner med nån minut med knäckt bakstag.
Med dopingfacit i hand kanske inte lika upplivande
Jag hör inte heller Adamsson i kanalen.
Nja, ställningen inför den 15:e etappen, den till Luz Ardiden, var:Idag ska vi upp till Luz Ardiden som hade målgång för en av de mest spännande etapper i modern tid, 2003. Vill minnas Ullrich, Armstrong och Mayo låg inom 1min med bara nån etapp kvar på Touren det året. Armstrong fastnar i publiken, vurpar o drar Mayo med sig, gamla lagkamraten Tyler Hamilton går upp o bromsar fältet. Ullrich väntar som tack för senast när Armstrong väntade på honom då han själv åkte över vägräcket nåt år tidigare (eller var det samma år?). Armstrong kör ikapp o attackerar o vinner med nån minut med knäckt bakstag.
Med dopingfacit i hand kanske inte lika upplivande
1) Armstrong 2) Ullrich, +0.15 3) Vinokourov, +0.18 4) Zubeldia, +4.16 5) Mayo, +4.34Och efter etappen (och med fem etapper kvar):
1) Armstrong 2) Ullrich, +1.07 3) Vinokourov, +2.45 4) Zubeldia, +5.16 5) Mayo, +5.25Sen tog Hamilton in lite tid på etapp 16 och det drogs det ut lite på 19:e och näst sista etappen som var en tempoetapp s.a. ställningen inför sista etappen var:
1) Armstrong 2) Ullrich, +1.16 3) Vinokourov, +4.29 4) Hamilton, +6.32 5) Zubeldia, +7.06
Nu ja! Vänta på avslutningsbacken. Då är Vacchi i sådan extas att ljudet från honom överröstar Adamsson helt utan någon form av sändning!Hörs utmärkt på Eurosport 1 ?
Nja, ställningen inför den 15:e etappen, den till Luz Ardiden, var:1) Armstrong 2) Ullrich, +0.15 3) Vinokourov, +0.18 4) Zubeldia, +4.16 5) Mayo, +4.34Och efter etappen (och med fem etapper kvar):1) Armstrong 2) Ullrich, +1.07 3) Vinokourov, +2.45 4) Zubeldia, +5.16 5) Mayo, +5.25Sen tog Hamilton in lite tid på etapp 16 och det drogs det ut lite på 19:e och näst sista etappen som var en tempoetapp s.a. ställningen inför sista etappen var:1) Armstrong 2) Ullrich, +1.16 3) Vinokourov, +4.29 4) Hamilton, +6.32 5) Zubeldia, +7.06
Jo, var ju första gången under LA-eran som det fanns någon egentlig form av spänning kvar på de senare bergsetapperna (möjligen bonkningen, eller vad det nu var, på Joux Plane undantaget).Ah, jag tänkte också om det inte var Vinokourov istället för Mayo..hursomhelst så var det tajt i sammandraget.
Beror på om du följer PMHLEE (=Pure HMLEE) eller LHMLEE (=Light HMLEE). För bästa möjliga effekt gäller förstås PHMLEE.Är smaksatt M tillåtet eller anses det var fusk?
Trots allt snack från #1 att det inte var så viktigt med att ha vunnit en linjeetapp på TdF tycker jag det var rätt uppenbart igår att han var väldigt sugen på att vara före #18 och #22 över linjen även om det "inte behövdes". Och kanske han fick lite blodad tand av att vinna uppför så det blir samma visa idag ?
Testade https://www.santamariaworld.com/se/produkter/lime--jalapeno-mayo/ Rekommenderas till nybörjare av HMLEE för att sen övergå till Hellman's pure.Beror på om du följer PMHLEE (=Pure HMLEE) eller LHMLEE (=Light HMLEE). För bästa möjliga effekt gäller förstås PHMLEE.
Kan det vara en liten, liten batteridriven motor? Eller har dom blandat GT på gin som inte är fransk? Själv har jag badat.På tal om Touren '03:
Tydligen har polisen gjort tillslag hos Bahrain Victorious. Enligt AP hävdar Marseillepolisen att handlar det om "acquisition, transport, possession, import of a substance or method prohibited for use by an athlete without medical justification.”
Källa
Vissa vet verkligen hur man maximerar upplevelsen av Pyreneerna. Undrar om Mark och Michael cyklade på var sin sida vägen uppför Tourmalet liksom Mark och Bernie gjort några år tidigare.
Det är i Pau det händer !Alltid tråkigt när doping kommer på tapeten i cykelsammanhang, oavsett om det är på riktigt eller ej. Svensk media har knappt nämt touren men så fort det blir lite prat om doping så kastar sig journalisterna över det som vargar. :(
Ska bli intressant att se vad som händer med det. Verkar väl inte som att polisen hittade något och att rassian baserades på anonyma tips.
![]()
Prosecutors open investigation into doping allegations against Bahrain Victorious
French police searched the hotel and team bus of the Bahrain Victorious team after the 17th stage at the Tour de Francewww.theguardian.com
Ska bli intressant att se vad som händer med det. Verkar väl inte som att polisen hittade något och att rassian baserades på anonyma tips.
Snarare Bjarne isf, Rasmussen var väl aldrig särskilt bra mot klockan.4 danskar på topp 10 på tempot. Är Bjarne eller Kyllingen rådgivare?
Gissar att det som avsågs var annat som de sysslade med..Snarare Bjarne isf, Rasmussen var väl aldrig särskilt bra mot klockan.
Framförallt så har de väl en cykelsport.Säkert behandlat i oräkneliga trådar genom åren men jag frågar ändå. Varför är Sverige en så svag Cykelnation? En fröjd att se så många danskar på Touren. Vad har Danmark som Sverige saknar inom Cykelsporten?
Framförallt så har de väl en cykelsport.
Sverige har bara Vätternrundan och det är tyvärr ganska långt från cykelsport som resten av världen ser den. Precis som alla klassikergrenar (med undantag för Lidingöloppet) har de blivit tongivande för en hel sport och på sätt och vis marginaliserat all annan tävling på området.Framförallt så har de väl en cykelsport.
Fast, Sverige ligger i ärligheten rätt långt fram om man tittar på eliten i både längdåkning och simning. I alla fall på damsidan.Sverige har bara Vätternrundan och det är tyvärr ganska långt från cykelsport som resten av världen ser den. Precis som alla klassikergrenar (med undantag för Lidingöloppet) har de blivit tongivande för en hel sport och på sätt och vis marginaliserat all annan tävling på området.
Känns som att det mestadels är vi aspirerande eller redan fullfjädrade gubbar som attraheras av cykel i sverige (dock med en ökande volym av tjejer). ?
För övrigt kan jag bara glädjas åt våra rødvide grannar i söder åt deras framgångar. JV (hoppas nu alla förstår förkortningen i detta sammanhang ?) ser ju ut att ha en spännande framtid för sig!
Vad har Danmark som Sverige saknar inom Cykelsporten
Jo, skidåkning som är en stor sport i typ 3 länder… men vasaloppet innebär ju att det endast är klassisk åkning som gäller överallt. Vad gäller simning så avsåg jag mest open water. Men det växer ju så… ja. ??Fast, Sverige ligger i ärligheten rätt långt fram om man tittar på eliten i både längdåkning och simning. I alla fall på damsidan.
Ja, det där har jag aldrig förstått.Är det nu frågan om varför inte något lag försöker ställa av Pogacar in mot Paris ska ställas?