Visa din misär!
Nä, min lärare.Sa din hjärnkirurg det?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nä, min lärare.Sa din hjärnkirurg det?
Fast man måste ju få vara ute i skogen och springa lite, utan knäskydd, utan att ha dåligt samvete. De som aldrig motionerar och tränar matsäcken eller rökarlungorna är ju garanterat sämre för samhället i längden.
Om något kan jag tycka att man vid motionerande kan vara en aning förberedd för att kunna ta sig hem för egen maskin. Jag är ofta kittad med ett enkelt första förbands-kit så att man åtminstone inte förblöder när man haltar hemåt..
Om du ringer från SOS-appen så delar du din position automatiskt till SOS.Sweden Topo Maps var bra för att kunna ge exakt position till SOS.
Snubblade i skogen när jag var ute och sprang. Ambulans, 5 stygn och avbruten semester-resa i Värmland. Helt imobiliserad och ömklig. Inga frakturer (röntgad) och inga ledbandsskador men Livrädd att jag pajat brosket - men läkaren på akuten såg inget iaf. Jävligt rädd för höstens cykling men om inget är värre än väntat så är jag tillbaka om 2 veckor. Nu köper jag knäskydd till löpningen.
Hur kommer det sig att du fick en ambulans för ett litet sår på ditt knä?
Jag hoppas du slipper uppleva en riktig skada.
Ingen möjlighet att sticka ut och cykla en 10-milarunda?Ingen bild, men en vecka hos svärfamiljen som avslutas med en stor släktträff.
12 timmar till...
Inte ofta jag funderar på att börja dricka alkohol, men dagar som denna är det nära ?
Då blir det lite väl många pikar när jag kommer tillbaks:) wave and smile, and as in and as ut. Ingen aning om hur andra människor hanterar sådana tillställningar:)Ingen möjlighet att sticka ut och cykla en 10-milarunda?
Alkohol är redan nämntDå blir det lite väl många pikar när jag kommer tillbaks:) wave and smile, and as in and as ut. Ingen aning om hur andra människor hanterar sådana tillställningar:)
Jag har en Apple Watch som jag tydligen har ställt in att ringa 112 vid fall. Den har försökt ringa, man måste aktivt stoppa den, tre gånger:Skönt att det gick hyfsat bra ändå.
Jag hojar ofta själv. Funderar starkt på att skaffa en visselpipa att ha med mig. Känns som man skulle klara att vissla i den längre än man orkar skrika.
Jag har en Apple Watch som jag tydligen har ställt in att ringa 112 vid fall. Den har försökt ringa, man måste aktivt stoppa den, tre gånger:
1) Körde halvhårt in i ett tråd och hörde vagt att telefonen började piiiiip, piiiip, piiiip och hann stoppa innan den ringde.
2) Också på cykel
3) Var i Åre i spöregn på 50-årsmiddag med familjen (barnen är 4 och 6 så det blev Pinchos :) ). Pga väder i Lundhags och regnkläder. När jag gick mot baren fastnade skosnöret från ena kängan i hyskan på den andra så jag föll som en fura på knä, såpass att jag fick ett sår på knät. Då tyckte klockan också att man kanske skulle ringa.
Känns som en väldigt bra funktion vid MTB. Ej inläst på vilka möjligheter och vad som händer om man svimmar och inte pratar med dem i andra änden.
På min forerunner så går det att hålla ner den översta knappen på vänster sida i 7 sekunder för att manuellt larma. Ska funka på alla klockor med Incident Detecton om jag förstod det rätt (dock kan det vara olika tillvägagångssätt beroende på modell)Den funktionen har jag också, Men tycker den inte funkar speciellt bra.
Vet dock inte om jag manuellt kan larma från garminklockan.
Mobilen skulle om allt vill sig illa paja i en rejäl krach eller med maximal otur.
När jag kraschade med min MTB i våras trodde min Edge 1030/Garmin Connect att det var ett hopp!Ungefär samma upplevelse har jag om Incident Detector i min Garmin-klocka. Har rasat några gånger på MTB (inget allvarligt men tvärstopp ändå) utan att den märker nåt.
När jag kraschade med min MTB i våras trodde min Edge 1030/Garmin Connect att det var ett hopp!
Visa bilaga 503808
Ja, själv fick man ju sitta typ sex timmar på akuten i väntan på att få sina tio stygn sydda. Hade hunnit med after bike och tillbaka om jag vetat det. #misärJag hoppas du slipper uppleva en riktig skada.
Jag kanske skrev otydligt, jag upplever inte alls att min Apple Watch tjuvlarmar utan alla tre grejerna kunde ha varit att jag kraschat eller svimmat och fallit till marken.Ungefär samma upplevelse har jag om Incident Detector i min Garmin-klocka. Har rasat några gånger på MTB (inget allvarligt men tvärstopp ändå) utan att den märker nåt.
Däremot har den larmat 3 gånger av att jag bromsat hårt till stillastående
Jag upplever att AW lär sig vad som är fall vartefter. I början Larmade min ganska mycket och nu efter 1 år så larmar den bara vid riktiga krascher.Jag kanske skrev otydligt, jag upplever inte alls att min Apple Watch tjuvlarmar utan alla tre grejerna kunde ha varit att jag kraschat eller svimmat och fallit till marken.
Så inget ont alls om AW. Har haft klockan i 14 månader nu.
Ja, själv fick man ju sitta typ sex timmar på akuten i väntan på att få sina tio stygn sydda. Hade hunnit med after bike och tillbaka om jag vetat det. #misär
Det är inte synd om dig, varsågod... ?När platsar man? En veckas infektion med 40g feber? (Nu på antibiotika) Kan fortfarande inte stå mer än några minuter och bara böja knät några grader? Kan visuellt se hur senaste årens träning vittrar bort från det skadade benet. 2 veckor. Att cykla känns långt borta.
Vill mwst höra att det inte är så synd om mig. Själv tycker jag synd om mig.
Posta i "det kunde varit värre" tråden så är det automatiskt inte synd om dig.När platsar man? En veckas infektion med 40g feber? (Nu på antibiotika) Kan fortfarande inte stå mer än några minuter och bara böja knät några grader? Kan visuellt se hur senaste årens träning vittrar bort från det skadade benet. 2 veckor. Att cykla känns långt borta.
Tycker du synd om dig är det synd om dig. ?När platsar man? En veckas infektion med 40g feber? (Nu på antibiotika) Kan fortfarande inte stå mer än några minuter och bara böja knät några grader? Kan visuellt se hur senaste årens träning vittrar bort från det skadade benet. 2 veckor. Att cykla känns långt borta.
Du kanske ska prova några av dessa lösenord https://www.svd.se/har-ar-de-vanligaste-losenorden-i-sverigeVisa bilaga 505375
Inne i någon slags ond bakvattenström just nu. Glömde lösenordet till datorn också...
Lösenordshanterare ? tog väl typ 3 dagar att lägga in alla hemsidor, appar och övriga lösenord men jävlar vad smidigt (och säkert) det har varit sen dessVisa bilaga 505375
Glömde lösenordet till datorn också...
? Nu känns det bättre. Tack!Du kanske ska prova några av dessa lösenord https://www.svd.se/har-ar-de-vanligaste-losenorden-i-sverige
Hoppas att det löser sig och att oflytet tar slut snart.

Äntligen får man göra premiär i misärtråden!
Så här blir det när man får en E220 Mercedesfront på underbenet i ~70 km/h:
Visa bilaga 505401Visa bilaga 505400Visa bilaga 505402
Stod snällt och väntade i en T-korsning när bilen klipper kurvan mot färdriktningen och sen smiter. Mindre trevlig upplevelse att ligga på asfalten med ett ben hängandes i skinnet. Hade tur som överlevde utan skallskador. Helikoptertur till Karolinska och inlagd två veckor.
360x90mm lång märgspik i titan inopererad. Får nog bli ett nytt cykelprojekt i höst/vinter för att boosta motivationen lite extra medans man glider runt i rullstol och hoppar på kryckor.
Cykla försiktigt där ute allihop. Sånt här händer ju bara andra...
Fy 17. Krya på dig!Äntligen får man göra premiär i misärtråden!
Stod snällt och väntade i en T-korsning när bilen klipper kurvan mot färdriktningen och sen smiter. Mindre trevlig upplevelse att ligga på asfalten med ett ben hängandes i skinnet. Hade tur som överlevde utan skallskador. Helikoptertur till Karolinska och inlagd två veckor.
360x90mm lång märgspik i titan inopererad. Får nog bli ett nytt cykelprojekt i höst/vinter för att boosta motivationen lite extra medans man glider runt i rullstol och hoppar på kryckor.
Visa bilaga 505375
Jaha, ska jag välja 999kr för "standard" eller 1299kr för "premium"?
Finns olika reservdelar till iphone.
Sen gick poc-jackan sönder också, men den lagar jag själv.
Jävla dyr sysselsättning att trilla...
Inne i någon slags ond bakvattenström just nu.
Glömde lösenordet till datorn också...
Fy fan. Varför kollar jag den här tråden egentligen?Äntligen får man göra premiär i misärtråden!
Krya på dig !Äntligen får man göra premiär i misärtråden!
Äntligen får man göra premiär i misärtråden!
Usch fyfan å krya !Tack för alla uppmuntrande ord!
Min typ av olycka är nog inte speciellt vanlig tänker jag så jag vet inte hur orolig man behöver vara för att detta ska hända andra. Det beror nog på var och när man kör.
När jag vaknade upp på sjukhuset så var jag rätt förvirrad, men blev snabbt riktigt jävla arg på att vissa bränner runt på allmänna vägar i 70-80 (det var skyltat 40) och använder den som någon slags privat lekplats. Jag blir fortfarande förbannad när jag tänker på det.
Jag kommer repa mig och hoja igen, men förmodligen blir det mer gravel och på stigar. Just nu känns det inte värt risken att dela vägen med andra bilister.
Blir förmodligen rättegång och någon typ av skadestånd. Lite oklart var som händer men oavsett så blir det en förlust för mig och min familj. Jag vill bara att den som körde ska få sig en rejäl konsekvens så ingen mister livet nästa gång den får för sig att ha lite kul.
Tack! Japp, polisen har koll på vem det var. För alla andra är det fortfarande sekretessbelagd men jag har lyckats tracka ägaren och övriga personer skrivna på samma adress via regnummer som är en allmän handling. Vem det var av dessa personer vet jag dock inte även om jag har mina teorier :-)Usch fyfan å krya !
Har de fått fatt i föraren eftersom du skrev att det skulle bli rättegång?
Mange