Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack för input!Finns tyvärr inte mycket markerad stig på Hallandsåsen (än). Hålehall ovanför Förslöv har markerade leder, den gröna ca 10km har en del flowiga partier men även en del grusväg. Gul och röd 2 och 4 km är lite mer knixiga men roliga. Skåneleden över åsen har en del flowiga partier men däremellan grusväg. Finns stigar runt Västersjön och Rössjön och upp på åsen ovanför sjöarna. Bukten MTB har sin bana i Mellbystrand (iofs. inte på åsen), den är ca 10km och riktigt fin. Sinarpsleden från Dala (Båstad) till Grevie är rolig, mycket korta backa upp och ner. En del staket att lyfta över eftersom man cyklar i kohagar. Den är ingen rundslinga utan går som en ögla där man får cykla samma stig tillbaka på 2/3 men det gör inget. Som vanligt samsas med andra på stigen, inga av dessa stigar är Mtb-specifika förutom Buktenbanan i Mellbystrand.
Ett tips kan vara att anlita en guide från Ridge Cycling t.ex.
Jag har tyvärr ingen koll på Trailforks eller annat, har stigarna i huvet.
Hoppas ni hittar lite flow.
Tack, den spar vi till nästa gång. Dottern bor i Halmstad så det blir inte så långt därifrån.Om ni kan tänka er att åka kan jag rekommendera Kronoskogen i Ängelholm. Flowigt med ett "fricyklings område"
Har sprungit lite i Kronoskogen och kollat på kartan, cykelområdet ser rätt begränsat ut. Men det räcker kanske?Om ni kan tänka er att åka kan jag rekommendera Kronoskogen i Ängelholm. Flowigt med ett "fricyklings område"