BMX till 6-åring?
Lillen är efter att ta lånat en BMX i Järvsös pumptrack av en nyvunnen kompis sugen på en egen.
Och pappa är ju inte sen att börja gräva ?.
Han fyller snart sex, är ungefär 120 cm lång och ganska smal.
Jag tänker 16". Rätt tänkt?
Cykeln kommer väl att användas i pumptracken ni Jörvsp några dagar om året och andra pumptrack och skateparker när tillfälle ges. Samt cykla runt här hemma och leka.
För att ta sig fram lite längre sträckor har han en vanlig MTB.
Har inte tänkt ut nån budget direkt, det brukar sällan hålla...
Men jag är inte alls inne på att köpa en ny för 4000+
Intresset kan ju fala för och han växer ju. Men jag vill heller inte köpa något att växa i. Cykeln skall ju vara kul från dag ett och inte komma klumpig och för stor. Då tröttnar han garanterat.
Begagnat är ju en väg att gå, men jag har dålig kolla på vilka märken som är bra och vilka man skall passa sig för.
Oftast brukar det ju avspeglas i priset, men inte alltid.
Tips och hur borde jag resonera?
Och pappa är ju inte sen att börja gräva ?.
Han fyller snart sex, är ungefär 120 cm lång och ganska smal.
Jag tänker 16". Rätt tänkt?
Cykeln kommer väl att användas i pumptracken ni Jörvsp några dagar om året och andra pumptrack och skateparker när tillfälle ges. Samt cykla runt här hemma och leka.
För att ta sig fram lite längre sträckor har han en vanlig MTB.
Har inte tänkt ut nån budget direkt, det brukar sällan hålla...
Men jag är inte alls inne på att köpa en ny för 4000+
Intresset kan ju fala för och han växer ju. Men jag vill heller inte köpa något att växa i. Cykeln skall ju vara kul från dag ett och inte komma klumpig och för stor. Då tröttnar han garanterat.
Begagnat är ju en väg att gå, men jag har dålig kolla på vilka märken som är bra och vilka man skall passa sig för.
Oftast brukar det ju avspeglas i priset, men inte alltid.
Tips och hur borde jag resonera?