Ja för b-skruven så är det växelföraren. Även om det nog är en marginell justering så skall den nog släppas lite. Kedjelängden finns det ett gäng guider på men kedjans manual berättar både det och hur den monteras. Nu vet jag såklart inte om det är shimanokedja du kör. Även kassettens manual brukar beskriva kedjelängd. Jag tror inte dessa två justeringar kommer göra större skillnad dock. Jag har själv kört med samma kedja och b-skruvs justering när jag bytat mellan två hjulset med kassetter som diffat 6 tänder på största drevet utan problem.
Är det en Sunrace-kassett (ser så ut)? Jag har själv kört med CSRX1 och KMC X11 kedja med exemplariska växlingar. Men det kan ju vara där problemet ligger också, om kedjan inte riktigt är kompis med kassetten. Jag har också sett trådar där folk haft problem med bland annat Sunrace där det visat sig (eller misstänkts) att en del av dreven inte varit exakt jämnt spaceade
Men vajerspänning samt skick på vajern/höljet är nog en mer sannolik bov. Tänk på när du justerar att så lite som ett kvarts varv på vajerspänningen kan göra skillnad