[OT] Roliga skyltar

[OT] Roliga skyltar
tyskalektion - nein danke?

50309438-3ECE-4139-B915-B35EDFEEC032.jpeg

[OT] Roliga skyltar
ja det kanske var ett försök att välkomna tyskarnas pengar:)

men inte mycket rätt i den tyska texten där. snacka om schweutsch. men tyska turister kanske tycker det är gulligt:)

[OT] Roliga skyltar
kom att tänka på domino's pizza som delar ut äkta rolexklockor till framgångsrika anställda. såpass många utdelade att det lätt går att hitta om man skulle vilja köpa en.

härligt tacky i sammanhanget:)
.
D64ED213-F3D0-47BC-ABEE-3A6C92924444.jpeg

[OT] Roliga skyltar
Igår fick jag en ny framklinga från Aliexpress. Den kom i ett kuvert med text på backsidan.

När jag försökte läsa texten behövde jag dubbelkolla att jag inte drabbats av stroke. Orden verkade flytta sig och ställa sig på fel plats.

Men nej, det var inte något fel på mig:

1631734470134.jpeg

Jag förstår visst att författaren inte har engelska som modersmål. Men varför behövde man tortera sig själv och fylla nästan en A5-sida med sånt trams? Var det en skrivövning på engelska? Om så bör det vara underkänt.

[OT] Roliga skyltar
Igår fick jag en ny framklinga från Aliexpress. Den kom i ett kuvert med text på backsidan.

När jag försökte läsa texten behövde jag dubbelkolla att jag inte drabbats av stroke. Orden verkade flytta sig och ställa sig på fel plats.

Men nej, det var inte något fel på mig:

Visa bilaga 513048

Jag förstår visst att författaren inte har engelska som modersmål. Men varför behövde man tortera sig själv och fylla nästan en A5-sida med sånt trams? Var det en skrivövning på engelska? Om så bör det vara underkänt.
Förvisso lite kul i sin galenskap, men hör det verkligen hemma i tråden ”Roliga skyltar”?

Och jag vet att du inte är först med texter som inte är skrivna på skyltar, men det var först nu jag kom mig för att skriva ett ”surgubbsinlägg”.

Jag tycker nog det kan finnas en poäng att hålla sig till exempel som faller inom ramen för trådens titel. Om man vill ta upp andra muntrifikationer är det ju inget som hindrar att man startar en ny tråd med titel som speglar det man är intresserad av att dela med sig av.

[OT] Roliga skyltar
Den där påminner mig om min lyckliga tid som barnarbetare. På toaletten på kontoret satt en handmålad skylt med några rader som jag kan frammana ännu idag, såhär 30 år senare. Så här stod det.

"Vem är du din attan, som pinkar breve'.
Är ögat ditt skevt, eller picken din sne'.
Ställ dig på knäna, lägg picken på kant, så strilar din stråle i muggen så grant."

Jag gissar att det var ett budskap som fanns lite varstans på toaletter vid den tiden. Det är i vilket fall en av de få prosadikter jag lagt på minnet.

[OT] Roliga skyltar
Den där påminner mig om min lyckliga tid som barnarbetare. På toaletten på kontoret satt en handmålad skylt med några rader som jag kan frammana ännu idag, såhär 30 år senare. Så här stod det.

Ställ dig på knäna, lägg picken på kant, så strilar din stråle i muggen så grant."

Jag gissar att det var ett budskap som fanns lite varstans på toaletter vid den tiden. Det är i vilket fall en av de få prosadikter jag lagt på minnet.
”Håll snyggt!”
-Jag håller väl hur fan jag vill?!

[OT] Roliga skyltar

Minns en kamrat som gjorde just så. Mitt i natten och något berusat.
Och just då small ringen ner…

[OT] Roliga skyltar
på en toa i new mexico hade man satt upp pappersark på väggen där folk kunde teckna ned sina betraktelser. nästan som en skylt kan man säga:)

minns att någon skrivit 'intelligensen är omvänt proportionell mot hur många rutor toapapper man gör av med'.

givetvis hade ett annat ljushuvud skrivit 'jag använder inte toapapper'....

Tillbaka
Topp