[OT] Roliga skyltar

[OT] Roliga skyltar
Byggmax lobbar för Hemester

IMG_20210713_123315.jpg

[OT] Roliga skyltar
Tanken har slagit även mig när jag passerat skylten. (Dock kunde man tag bort även r:et om jag ska ge ett tips till konstnärerna.)

Bilagor

• 5C63C314-42E3-4218-9387-4FF15BD5D5C6.jpeg
    5C63C314-42E3-4218-9387-4FF15BD5D5C6.jpeg
    460.7 KB · Besök: 140
[OT] Roliga skyltar
Jag blev tydligen lite darrig på handen när jag läste denna.
Visa bilaga 503011
"Varning.Här slutar svensk lag. Detta område vaktas av en dubbelpipig hagelbössa tre dagar i veckan. Gissa vilka." står det på den övre.
Det där är ju olaga hot. Och då brottet har fängelse i straffskalan så kan göra ett envarsgripande på missdådaren.

[OT] Roliga skyltar
Ja jäklar vilken tråd! Fick så många (välbehövliga) garv att magen värker (och frugan trodde att det slagit slint i skallen på mig). Nu ska jag leta upp mitt analoga fotoarkiv, för jag tror att jag har ett bidrag att skanna och lägga upp...

[OT] Roliga skyltar
Jag blev tydligen lite darrig på handen när jag läste denna.
Visa bilaga 503011
"Varning.Här slutar svensk lag. Detta område vaktas av en dubbelpipig hagelbössa tre dagar i veckan. Gissa vilka." står det på den övre.
Om man råkar ha vapenlicens så sätter man inte upp såna där skyltar för då kommer farbror blå och tar vapenlicensen ifrån en.

[OT] Roliga skyltar
Brist på bildbevis och kanske inte direkt kul, men den som frekventerade Ängelholms gymnasieskolas gympasal på 90-talet noterade nog att en stor skylt vid entrén som tack vare lite skrapande förmedlande ”Cyke parkering för juden” lämnades oåtgärdad i säkert 10 år.

Tillbaka
Topp