Garmin Edge 530, rerouting problem

dnfrr

Aktiv medlem
Har införskaffat en Edge 530 nyligen. När jag är ute och kör en route och tar en felsväng så kommer det upp "off course" och den reroutar till punkten där jag körde fel. Problemet är att 1: när jag kommit tillbaka till punkten (blå markör) så fortsätter den inte, det finns inte heller något uppenbart sätt att manuellt fortsätta? 2: den är otroligt känslig för felsväng, räcker med ett par meter så är man "off course".. 3: markören verkar flytta runt sig själv?

Har kollat igenom manualen men blev inte klokare.

Jag har stängt av routing grejen utan lägger bara in rutter numera så man ser dem på kartan men slipper instruktioner. Blev galen på den usla routingen.

I min Edge Explore kan man stänga av recalculation under routing-inställningarna vilket löste problemet.
Jag har stängt av routing grejen utan lägger bara in rutter numera så man ser dem på kartan men slipper instruktioner. Blev galen på den usla routingen.
Det är såpass alltså? Hade ju varit trevligt med rerouting om det funkade som det skulle men att stänga av är väl en sista utväg också. Hade hoppats att det var jag som var dum och hade missat något men kanske inte?

Tillbaka
Topp