[OT] Hur ser din arbetsplats ut ?
Tänkte detsamma, går ju faktiskt att läsa en hel del ?Även om det inte är hemlig handling, är det så smart posta bilder på försvarsmaktens inköpsordrar?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte detsamma, går ju faktiskt att läsa en hel del ?Även om det inte är hemlig handling, är det så smart posta bilder på försvarsmaktens inköpsordrar?
Även om det inte är hemlig handling, är det så smart posta bilder på försvarsmaktens inköpsordrar?
Siljansnäs?Glasning ovanför trädtopparna, med Siljan nedanför.
Japp, nya utsiktstornet. Blåste för mycket idag, men igår petade vi i några glas.Siljansnäs?
I veckan var i alla fall tillbaka inne i plaskdammen ?Då måste det varit syrran då.
Det är vasskant på Bogesundslandet, precis innan Tenösund. Jag var vid Ramsösund när bilden togs så det är full inzoomning på mobilen=kass kvalitet
Kinesisk ullhandskrabba? Har du kvar den?I veckan var i alla fall tillbaka inne i plaskdammen ?
Prickar i Mariefred behövde lite ny fräsch kätting.
Visa bilaga 491861
Och längre in i Mälaren, fast i ett tjuvnät, fann vi en lite ovanlig krabat..(givetvis rapporterad till Naturvårdsverkets kartläggning av invasiva arter)
Visa bilaga 491862
det där eskalerade hastigt, som de säger på redditspråkIbland såhärVisa bilaga 495790
Ibland så härVisa bilaga 495793någon trodde att bilen inte var högre än 4.4m(felade på 7dm typVisa bilaga 495802
Omhändertagande av arbetskamrat som försökte stoppa klingan på bordsågen med fingrarna ( jättedumt , funkade inte) , lite variation kan man säga .
Mange
Borde alltså berätta att han efter idogt tejpande på vårdcentralen (det var lite för trasigt för att sy ) nästan återfått känseln helt och han kan peta sig sig i näsan igen ?det där eskalerade hastigt, som de säger på redditspråk
Jag har fått lära mig att allt som rör kunder alltid är hemligt för utomstående oavsett var du jobbar.Tänkte detsamma, går ju faktiskt att läsa en hel del ?
Brukar stå nåt om allmän sekretess om företagets verksamhet och sånt i anställningsavtal, jaJag har fått lära mig att allt som rör kunder alltid är hemligt för utomstående oavsett var du jobbar.
Keenkopior alltså? Är dom OK?Också VAB idag. Han är nog nere i klätterställningen. Tror jag. Själv ligger jag kvar i soffan med kaffet och lidlpjucken. Grinden är ju stängd. Tror jag.
Visa bilaga 496099
Ajjabajja säger Skatteverket. Så chefen får helt enkelt acceptera det ?jobba på vabben?
Med tanke på att mitt verktyg väger 98 ton och är spårbundet så har jag väldigt svårt att jobba hemifrån…..Fan, måste ni inte jobba på vabben? Har också grabben hemma och frågan är om jag inte också är risig
Med 5G så!Med tanke på att mitt verktyg väger 98 ton och är spårbundet så har jag väldigt svårt att jobba hemifrån…..
Finns redan ett spårriktar spel så det borde ju inte vara helt omöjligt att styra upp.Med 5G så!
Vet inte vem han den där Keen är, men båda barnen ser nog mer ut som mig, så jag får fortsätta ta hand om dem är jag rädd.Keenkopior alltså? Är dom OK?
Ser ut som läge för att byta sågen mot en SawStop!Visa bilaga 495802
Omhändertagande av arbetskamrat som försökte stoppa klingan på bordsågen med fingrarna ( jättedumt , funkade inte) , lite variation kan man säga .
Mange
Och jag levererar.Visa bilaga 483561Om det är nån som kör elbil så får ni blunda! ?
Stämmer bra det, det var jag som spakade!
Stämmer bra det!@Loftberg är du i Nynäshamn igen? Enligt Marinetraffic har ni kört in i Havsbadet men jag såg genom fönstret att det inte riktigt stämde.
Visa bilaga 512982
En av våra fyringenjörer var i kontakt med hotellets trädgårdsmästare angående träd och dylikt som skymmer sikten av vissa delar av fyrens sektor. Tyvärr måste väl egentligen vissa delar av badhuset samt kobben utanför, också rivas, om vi ska uppnå full funktion. Man kan väl konstatera att fyrens kanske byggdes fel redan från början...Haha, jag var helt säker på att Marinetraffic visade fel! Har båten på bryggan på andra sidan :-)
Fyren nedanför restaurangen är inget vidare, väldigt svårt att se när när man kommer söderifrån med allt ljus från restaurangen bakom. Speciellt i skymningen.
Jo bakgrundsljus (gillar det engelska uttrycket 'light pollution' bättre) är ett problem. Alternativen inkluderar att anpassa fyren för en starkare lampa, byta till en mer provocerande ljuskaraktär på 'blinket' eller riva Nynäshamn... Det är tyvärr min uppfattning att just denna fyr inte hör till de högst prioriterade i riket. Särskilt nu när man vill (genom användandet och förnyandet av befintliga farleder) öppna upp en ny transportled mellan Norrköping och Kapellskär, sjövägen. Men har du synpunkter och förslag kan du alltid prova din lycka hos nautiska rådet i Norrköping. En enkel farledstekniker besitter tyvärr ingen vidare makt ?Trädgårdsmästaren känner jag! Ser vårt hus på bilden med men missade när ni åkte förbi.
Stora problemet jag upplevde med fyren är att den drunknar i allt annat ljus runtomkring. Kan ju ha varit så att den var skymd en något samtidigt.
Riva nynäshamn... låter inte fel?Jo bakgrundsljus (gillar det engelska uttrycket 'light pollution' bättre) är ett problem. Alternativen inkluderar att anpassa fyren för en starkare lampa, byta till en mer provocerande ljuskaraktär på 'blinket' eller riva Nynäshamn... Det är tyvärr min uppfattning att just denna fyr inte hör till de högst prioriterade i riket. Särskilt nu när man vill (genom användandet och förnyandet av befintliga farleder) öppna upp en ny transportled mellan Norrköping och Kapellskär, sjövägen. Men har du synpunkter och förslag kan du alltid prova din lycka hos nautiska rådet i Norrköping. En enkel farledstekniker besitter tyvärr ingen vidare makt ?
Det är tyvärr min uppfattning att just denna fyr inte hör till de högst prioriterade i riket.
Är det hazmat suit på när ni besöker den där sista fyren?Ska väl passa på att nämna att vi faktiskt åstadkom lite nytta när vi var i området. Görs ju bäst med lite bilder!
Inga fyrar man besöker i sämre väder...
Haha du har skarpa ögon. Jag önskar det vore så. Använde en gammal regnrock för att skydda mig mot det värsta medan jag bytte samtliga fasadlampor (8 st, de ni ser på 'armar' ut från fyren). Men vad man än rör vid kommer det härliga dammpuffar av skarvskit (läs: Covid-22) rätt i ansiktet. Men vissa fyrar måste man skotta borta decimetertjocka lager av skarvlera. Dé é najs!Är det hazmat suit på när ni besöker den där sista fyren?