Detta med cykelbyxor...

Detta med cykelbyxor...
Nej. De är okej på sin höjd. Bra
Helt ärligt har jag inte brytt mig om att testa annat. Med dessa recensioner av flera hundra personer. 5 stycken för 2000 kr. Jag som faktiskt cyklar en himla massa har inte råd att slita ut dyrare bibs.https://www.wiggle.se/dhb-classic-bib-shorts-herr. Prisvärt.

Så länge man inte får skavsår och kan leverera en jämn kraft ner i pedalerna dag efter dag så är jag nöjd och det är mest beroende av hur mycket creme Chamois man använder. I vart fall inomhus och det är ju snart inomhus som gäller. Utomhus får jag aldrig skavsår. Rätt skrämmande egentligen hur lätt man får skavsår inomhus, blir förmodligen vätskebrist en hel del framför Zwift.

Senast ändrad:
Detta med cykelbyxor...
Helt ärligt har jag inte brytt mig om att testa annat. Med dessa recensioner av flera hundra personer. 5 stycken för 2000 kr. Jag som faktiskt cyklar en himla massa har inte råd att slita ut dyrare bibs.https://www.wiggle.se/dhb-classic-bib-shorts-herr. Prisvärt.

Så länge man inte får skavsår och kan leverera en jämn kraft ner i pedalerna dag efter dag så är jag nöjd och det är mest beroende av hur mycket creme Chamois man använder. I vart fall inomhus och det är ju snart inomhus som gäller. Utomhus får jag aldrig skavsår. Rätt skrämmande egentligen hur lätt man får skavsår inomhus, blir förmodligen vätskebrist en hel del framför Zwift.
Testa något bättre så ser du hur bra det kan vara.

Detta med cykelbyxor...

Jag får snart skavsår i ögonen av att läsa allt stoll.

Detta med cykelbyxor...
Rätt skrämmande egentligen hur lätt man får skavsår inomhus, blir förmodligen vätskebrist en hel del framför Zwift.
Hmm. Du ska inte få skav av innomhuscykling. Okej, jag har aldrig haft sessioner längre än kanske 5-6 timmar men det händer helt enkelt inte.

Bibs, sadel, fläkt, geo på cykeln. Något är fel och du måste fixa det. Du kommer aldrig bli snabbare om du har skavsår i röven

Detta med cykelbyxor...
Hmm. Du ska inte få skav av innomhuscykling. Okej, jag har aldrig haft sessioner längre än kanske 5-6 timmar men det händer helt enkelt inte.

Bibs, sadel, fläkt, geo på cykeln. Något är fel och du måste fixa det. Du kommer aldrig bli snabbare om du har skavsår i röven
Helskotta du ger ju en dömande utsaga direkt! Nja du får nog revidera den där för den köper jag inte. Du menar att jag inte ska få skav när jag svettas som en gris och lycran blir som sandpapper? Ja det kan du ju få intala någon annan. Det är alltså på låren skavsåren uppstår.

Jag får snart skavsår i ögonen av att läsa allt stoll.
Läs inte då, vilket jag vet kan vara svårt för en som vrider sig i smärtor för att någon benämner powermeter med dess rätta namn... Med namnet alla i cykeltidningar benämner det...

Detta med cykelbyxor...
Helskotta du ger ju en dömande utsaga direkt! Nja du får nog revidera den där för den köper jag inte. Du menar att jag inte ska få skav när jag svettas som en gris och lycran blir som sandpapper? Ja det kan du ju få intala någon annan. Det är alltså på låren skavsåren uppstår.
Då har du antingen fel bibs eller fel fläkt då. Eller kanske fel geo eller sadel. Svettas också som en gris, när jag hade dålig fläkt och var tvungen spola av garagegolvet efter en tur, inte ens då fick jag skav. Som sagt, något du gör är fel.

Men, nu när jag tänker efter lite, jag fick faktiskt lite lätt lårskav när jag körde in en selle mockasadel en gång. Det kanske hjälper med en mockasadel för att härda låren? Vem vet?

Detta med cykelbyxor...
Då har du antingen fel bibs eller fel fläkt då. Eller kanske fel geo eller sadel. Svettas också som en gris, när jag hade dålig fläkt och var tvungen spola av garagegolvet efter en tur, inte ens då fick jag skav. Som sagt, något du gör är fel.

Men, nu när jag tänker efter lite, jag fick faktiskt lite lätt lårskav när jag körde in en selle mockasadel en gång. Det kanske hjälper med en mockasadel för att härda låren? Vem vet?
Jag kan väl inte ha fel sadel om det uppstår på LÅREN. Hur ska sadeln förhindra skavsår PÅ låren. Hur tänker du? Nu tänker du fel. Detta är något jag alltid har lidit av, redan som barn fick jag skavsår på låren bara av att gå eller dylikt. Kanske har känslig hud vad vet jag. "What is chafing? ... Chafing during cycling is most likely to occur on the inner thigh area, where the skin comes into contact with the seams of padding, or at the groin or rear, where the bike saddle exerts large amounts of pressure on the skin through the clothing."

Det är enbart en fråga om svettmängd och intensitet. Jag tränar hårt, länge och svettas mycket. Lycran är genomsvettig efter en kort tid och de flesta skulle säkert bytt om men jag bryr mig inte, för jag är bara ute efter hård och intensiv träning som ger önskad träningsmängd. Vill jag mysa stoppar jag en biski i munnen och sätter mig i fåtöljen.

Skavsår är dock jobbigt men det förhindras enbart med kallare inomhusklimat, detta året har jag köpt AC och kanske blir fler fläktar, vem vet. Ja egentligen är Chamois Creme det enda som behövs så är detta ett icke-problem. Som sagt så är lycrans märke oväsentligt, alla byxor får ökad friktion när de är fulla med salt svett.

Jag har stora kraftiga lår men främst lider jag av svettningar och jag misstänker även att jag tenderar att bli av med mer salt än andra genom svetten, det är individuellt det där.

Detta med cykelbyxor...

Jag har en gammal cinelli moccasadel är låna ut för den som behöver uppfostrande strävhet...

Detta med cykelbyxor...
Jag har stora kraftiga lår.
Som vanligt är det bara en massa blaj från dig. När du skriver kan du väl göra mig (oss?) en tjänst och kolla lite på rubriken och frågan i trådstarten, och försöka återkoppla iallafall lite till det i dina svar. Vad har din inomhuscykling och dina kraftiga lår med TS funderingar kring cykelbyxor att göra?

Detta med cykelbyxor...
Som vanligt är det bara en massa blaj från dig. När du skriver kan du väl göra mig (oss?) en tjänst och kolla lite på rubriken och frågan i trådstarten, och försöka återkoppla iallafall lite till det i dina svar. Vad har din inomhuscykling och dina kraftiga lår med TS funderingar kring cykelbyxor att göra?
Ja den får du läsa.

Cykelbyxor används för att inte få skavsår och obehag när man cyklar. Det är dess funktion. Det är detta vi diskuterar. Inte om huruvida du och den där andra får skavsår i ögonen.

Detta med cykelbyxor...
Det är enbart en fråga om svettmängd och intensitet. Jag tränar hårt, länge och svettas mycket. Lycran är genomsvettig efter en kort tid och de flesta skulle säkert bytt om men jag bryr mig inte, för jag är bara ute efter hård och intensiv träning som ger önskad träningsmängd. Vill jag mysa stoppar jag en biski i munnen och sätter mig i fåtöljen.
Det där är tyvärr bara något du hittar på. Inget av det där har med skav att göra. Du ljuger för dig själv om dina problem. Ta hjälp av andra. Även om deras förslag inte garanterat kommer fixa problemen kommer de extra erfarenheterna göra dig till en starkare cyklist.

Detta med cykelbyxor...
Det där är tyvärr bara något du hittar på. Inget av det där har med skav att göra. Du ljuger för dig själv om dina problem. Ta hjälp av andra. Även om deras förslag inte garanterat kommer fixa problemen kommer de extra erfarenheterna göra dig till en starkare cyklist.
Jasså?!?

"While breathable fabrics such as cotton, linen, and silk might seem like the obvious answers, they can sometimes actually be culprits. Chafing occurs because of irritation, which happens when skin rubs against other skin or material. Friction is what you need to take out of the equation, and when natural fabrics get wet from sweat, they bunch up and get heavier — which only produces more friction."

"It isn't friction. the extra effort is due to water's surface tension. The fabric is soaked with water, and your skin is wet with water. Thus you have to break the surface tension of the water between a layer of wet skin and wet fabric."

Detta med cykelbyxor...
Jasså?!?!

"While breathable fabrics such as cotton, linen, and silk might seem like the obvious answers, they can sometimes actually be culprits. Chafing occurs because of irritation, which happens when skin rubs against other skin or material. Friction is what you need to take out of the equation, and when natural fabrics get wet from sweat, they bunch up and get heavier — which only produces more friction."
Jag cyklar långt i bommulskallingar utan problem. Andra också. Något du gör är fel. Typ jättefel. Kommer du ihåg hur en del av dina problem löstes med styrbyte? Gå på samma approach med andra ändan så blir det bättre

Detta med cykelbyxor...
Jag cyklar långt i bommulskallingar utan problem. Andra också. Något du gör är fel. Typ jättefel. Kommer du ihåg hur en del av dina problem löstes med styrbyte? Gå på samma approach med andra ändan så blir det bättre
Åh gud vilken härskarteknik. Jag har redan löst problemet. :ROFLMAO: Jag tar bort friktionen med Creme Chaomis.
Och det är mitt tips till trådskaparen och till de som det skaver för på andra ställen på kroppen.

Hur löser man ett problem med en sadel när inte sadeln kommer i kontakt med området? Hur löser du detta problemet: https://m.ufhealth.org/chafing, för här har det uppstått på röven.

Aja, allt för mig. Adjö på dig. Men här har jag faktistk rätt.

edit: Chafing is damage to the skin caused by repetitive rubbing. When you sweat, the moist skin is more prone to damage. Salt crystals form when sweat evaporates, adding grit that can cause more friction1 and chafing. Aja

Senast ändrad:
Detta med cykelbyxor...
Borde inte ett par kallingar under bibsen teoretiskt sett minska friktionen? Tänker som när man drar och vandrar och använder två par strumpor för att undvika skavsår….

Detta med cykelbyxor...
Vill du köra med underkläder så välj cykelbyxor utan blöja och något mjukare sadel istället
Har en rätt mjuk sadel redan. Bytte ut den hårda som satt på cykeln när jag köpte den mot den mjukare som satt på den jag redan hade. Hade inte klarat av att sitta på den där smala hårda saken. (Var som att sitta grensle över ett trästaket!)

Detta med cykelbyxor...
Borde inte ett par kallingar under bibsen teoretiskt sett minska friktionen? Tänker som när man drar och vandrar och använder två par strumpor för att undvika skavsår….
Nej.
Nedsidorna med kalsonger under cykelbyxor är att det är stor risk för dåligt placerade sömmar och/eller att tyget korvar sig, vilket riskerar att orsaka skav.

Detta med cykelbyxor...
Hejsan! Jag är ny här på forumet. Kul att vara med. Är relativt nybörjad på detta med cykling och det är en del frågor som hopar sig nu och då. Min senaste fundering gäller kläder; byxor närmare bestämt. Många framhåller komforten av ett par "blöjbyxor" när man cyklar, och jag funderar på att skaffa ett par. Nu verkar det ju dock vara så att hela idén med att köpa och använda cykelbyxor går förlorad ifall man "envisas" med att bära underkläder under byxorna och att de fyller sin fulla potential ifall man har dem närmast kroppen...! Men då måste de ju tvättas efter varje användning!? Håller materialet för en sådan behandling? Tål det tvätt på 60°? Och vad gör man om man är ute på en långcykling/semester i Sverige eller någon annanstans i Europa? Det är ju långtifrån säkert att man hittar en campingplats eller vandrarhem med tillgång till tvättmaskin varje, eller i värsta fall varannan dag!
Mycket nonsens här i denna tråd men det blir lätt så på fredagar verkar det som..
  • För störst chans till maximal komfort så är det cykelbyxor med pad och hängslen som gäller.
  • För att ytterligare maximera chansen till högsta komfort så undvik underkläder under cykelbyxorna.
  • För att minimera risken för skav och annat tråkigt så är det bästa att tvätta byxorna efter varje användning.
  • För att maximera livslängden på ovan nämnda byxor så är det medföljande tvättråd som gäller (oftast handtvättsprogrammet).
  • Måste du ha de dyraste byxorna? Nej. Men, när det gäller cykelkläder så är byxorna det som är sämst att snåla på. Undvik de billigaste, "du får vad du betalar för" gäller hyffsat bra.
Måste alla följa ovanstående punkter? Nej, det är ett fritt land.
Finns det ingen möjlighet till tvätt så finns det inte, har du skitit på dig i brallorna så behövs det antagligen en 60-tvätt snarare än handtvättsprogrammet etc. ?‍♂️

Detta med cykelbyxor...
"Chamois" är padden, den i tråden så kallade "blöjan".
Nja det är inte hela bilden och det är viktigt att ta in hela bilden. Den funkar som dämpning (ren komfort) men även mot skavning. Skavning kan dock uppstå ändå. Vi kommer in på detta.
Mycket nonsens här i denna tråd men det blir lätt så på fredagar verkar det som..
  • För störst chans till maximal komfort så är det cykelbyxor med pad och hängslen som gäller.
Ja
  • För att ytterligare maximera chansen till högsta komfort så undvik underkläder under cykelbyxorna.
Ja
  • För att minimera risken för skav och annat tråkigt så är det bästa att tvätta byxorna efter varje användning.
Ja! Och det är på grund av salt och bakterier.
  • För att maximera livslängden på ovan nämnda byxor så är det medföljande tvättråd som gäller (oftast handtvättsprogrammet).
Ja förmodligen. Mindre problem med billiga dhb (och andra) dock, då du har 5 stycken istället för 1 att förstöra.
  • Måste du ha de dyraste byxorna? Nej. Men, när det gäller cykelkläder så är byxorna det som är sämst att snåla på. Undvik de billigaste, "du får vad du betalar för" gäller hyffsat bra.
Nej det tror jag inte, det finns nästintill oändlig potential för dig att spara om du bara är beredd att vara ocool, många märken lever på neurotiskt instagramfotograferande och människor som inte klarar av att inte få lajks. Klarar du av att vara ocool och bara nöjer dig med funkionalitet kan du förmodligen ditcha Assos och de flesta coola märkena.
Finns det ingen möjlighet till tvätt så finns det inte, har du skitit på dig i brallorna så behövs det antagligen en 60-tvätt snarare än handtvättsprogrammet etc. ?‍♂️
Ja det tycker jag är diplomatiskt sagt, sen håller jag inte med. Människor bör följa det sanna. :devilish:

Senast ändrad:
Detta med cykelbyxor...
Nja det är inte hela bilden och det är viktigt att ta in hela bilden.
Chamois = pad
Det där är hela bilden, det finns inget mer att tillägga i den bilden. Det är ordets betydelse.

Nej det tror jag inte, det finns nästintill oändlig potential för dig att spara om du bara är beredd att vara ocool, många märken lever på neurotiskt instagramfotograferande och människor som inte klarar av att inte få lajks. Klarar du av att vara ocool och bara nöjer dig med funkionalitet kan du förmodligen ditcha Assos och de flesta coola märkena.
Jag sa inget om coolhet eller märken, jag pratade om pris.

Människor bör följa det sanna. :devilish:
Väldigt ofta vet folk vad som är "det sanna" men p.g.a diverse anledningar och omständigheter så väljer/behöver de ändå göra något annat.
Exempelvis så tror jag att du vet att du inte borde posta en massa nonsens i allehanda trådar här på Happy, men du gör det ändå.

Detta med cykelbyxor...
Nu tror jag att jag förstår, hoppas trådskaparen också hänger med. Har man bibs slipper man irritation i röven men blir irriterad på alla andra. Struntar man i bibs kan det uppstå irritation i röven, men man slipper bli irriterad på andra. Känns som man ska välja utifrån vad som blir lättast irriterat, huvudet eller röven.

Detta med cykelbyxor...
Förmodligen det vettigaste inlägget i tråden som är värt att bevara för framtida nybörjare. Slutknorren kan först verka lite tramsig men det är nog en och annan som fått spök med kistan efter oprövade kostintag i samband med tävling eller långcykling så den är mer relevant än man kan tro ?

Detta med cykelbyxor...
Strunta bibs är en sak. Bibs utan hängslen med kallingar under en annan.

Riktiga bibs sitter bäst men lite jobbigt på trail/ park. Kan också skava under ryggsäck och skydd.

Om jag fryser ocyklande så tar jag på mig ovanpå kallingarna inte under. Bara Fantomen och Stålmannen gör tvärtom.
Samma sak när jag cyklar.

Det finns mer underkläds liknande cykelbyxor. Vi kan kalla det cykelkallingar så blir det enkelt. Billigt också.

Detta med cykelbyxor...
Hur är bibs jobbiga på trail eller bike park? Det enda eventuellt jobbiga är att man måste ta av sig en massa skydd för att komma åt hängslena om man måste göra nr2.

Detta med cykelbyxor...
Hur är bibs jobbiga på trail eller bike park? Det enda eventuellt jobbiga är att man måste ta av sig en massa skydd för att komma åt hängslena om man måste göra nr2.
Jag har inte haft så många fina bibs. Nu har jag ett par och de går skapligt långt upp på magen. Tight cykeltröja på det så tycker nog jag att det är lite besvärligt med nummer 1 också...
Eftersom jag har med och utan känns det enkelt att välja utan för park. T.o.m jag behöver 3-4 brallor men klarar mig med ett par riktiga bibs.

Sen skaver de som sagt under ryggsäck

Detta med cykelbyxor...
Det finns mer underkläds liknande cykelbyxor. Vi kan kalla det cykelkallingar så blir det enkelt. Billigt också.

Tack för tipset, det var ett bra pris! Klickade just hem ett par för att testa.

Detta med cykelbyxor...
Tack för tipset, det var ett bra pris! Klickade just hem ett par för att testa.
De fungerar bra för mig. Sitter så klart inte som bibs men skönt material och tillräcklig padding för det jag kör.
Jag vet inte hur moderna bibs är men mina gamla finbibs har någon gel padding som är riktigt skön om man ska nöta lite mer. Det kan inte cykelkallingarna konkurrera med.

Detta med cykelbyxor...
Kör alltid bibs under i parken med, håller allting på plats på ett bra sätt. Men hade kunnat ha utan pad, finns det hängslekalsonger i lämpligt tyg?

Detta med cykelbyxor...
Kör alltid bibs under i parken med, håller allting på plats på ett bra sätt. Men hade kunnat ha utan pad, finns det hängslekalsonger i lämpligt tyg?

Detta med cykelbyxor...
Det går att hålla ordning med ett par vettiga uppsättningar hängslen. Till kallingarna rekommenderas ett par klassiska hängslen
pridefargade-hangslen-2.jpg

Sen fortsätter man med lager efter lager
Screenshot_20210919-085154_Chrome.jpg

Detta med cykelbyxor...
Däremot har jag funderat på crash pants i park. De verkar inte ha bibs vad jag förstår.
Antar att de har såna i dh. Jag håller blicken respektfullt högt när jag kollar damsport men några av DH damerna är inte blyga och innan jag hunnit vända bort blicken har det inte undgått mig att det saknats hängslen.

Detta med cykelbyxor...
Sjukt konstig ambience i denna tråden. TS frågar om cykelbrallor utan att vara specifik om användningsområde, annat än att det kan vara svårt med tvättmöjligheter på campingplatser och vandrarhem. Plötsligt dänger folk varandra i huvudet om lårskav efter 5-6 timmar på trainer i nån svettig källare. Tror inte TS tänker sig en halv dag i vandrarhemmets källare framför en fläkt (men visst, man vet ju aldrig)...

Kan tala för mig själv och säga att det kan vara nice med pad. Eftersom jag pendlar, och därför sällan cyklar mer än 1,5-2 h per dag kan jag inte uttala mig om långa etapper. Själv kör jag normalt kallingar under, men är noga med material (inte bomull) och sömmarnas placering. Höst och vår händer det att jag drar ett par korta cykelbyxor med pad över långa tights för att hålla paketet varmt. Funkar utmärkt.

Var och en blir salig på sin fason.

Detta med cykelbyxor...
Hejsan! Jag är ny här på forumet. Kul att vara med. Är relativt nybörjad på detta med cykling och det är en del frågor som hopar sig nu och då. Min senaste fundering gäller kläder; byxor närmare bestämt. Många framhåller komforten av ett par "blöjbyxor" när man cyklar, och jag funderar på att skaffa ett par. Nu verkar det ju dock vara så att hela idén med att köpa och använda cykelbyxor går förlorad ifall man "envisas" med att bära underkläder under byxorna och att de fyller sin fulla potential ifall man har dem närmast kroppen...! Men då måste de ju tvättas efter varje användning!? Håller materialet för en sådan behandling? Tål det tvätt på 60°? Och vad gör man om man är ute på en långcykling/semester i Sverige eller någon annanstans i Europa? Det är ju långtifrån säkert att man hittar en campingplats eller vandrarhem med tillgång till tvättmaskin varje, eller i värsta fall varannan dag!

Detta med cykelbyxor...
Jag brukar ha ett par tränings kalsonger utan sömmar i grenen. Man får skav av sömmarna. Ska jag cykla långt, över 4 mil så kör jag utan. Jag brukar tvätta i 40 grader det blir ju mest svett som ska bort i tvätten. Har cyklat i många år har aldrig haft några problem med det. Allebike har bra cykelbyxor med blöja och hängslen.
Mvh Torbjörn

Detta med cykelbyxor...
Jag brukar ha ett par tränings kalsonger utan sömmar i grenen. Man får skav av sömmarna. Ska jag cykla långt, över 4 mil så kör jag utan. Jag brukar tvätta i 40 grader det blir ju mest svett som ska bort i tvätten. Har cyklat i många år har aldrig haft några problem med det. Allebike har bra cykelbyxor med blöja och hängslen.
Mvh Torbjörn
+1 på den

Detta med cykelbyxor...
Jag har inte haft så många fina bibs. Nu har jag ett par och de går skapligt långt upp på magen. Tight cykeltröja på det så tycker nog jag att det är lite besvärligt med nummer 1 också...
Eftersom jag har med och utan känns det enkelt att välja utan för park. T.o.m jag behöver 3-4 brallor men klarar mig med ett par riktiga bibs.

Sen skaver de som sagt under ryggsäck
De flesta av mina har platta hängslen sen brukar jag nästan alltid ha nån form av mesh tröja under närmast kroppen så hängslen ligger sällan direkt mot huden. Inga skav varken med crash jacket, rygga, nackskydd eller annat.

Detta med cykelbyxor...
Strunta bibs är en sak. Bibs utan hängslen med kallingar under en annan.

Riktiga bibs sitter bäst men lite jobbigt på trail/ park. Kan också skava under ryggsäck och skydd.

Om jag fryser ocyklande så tar jag på mig ovanpå kallingarna inte under. Bara Fantomen och Stålmannen gör tvärtom.
Samma sak när jag cyklar.

Dom här tycker jag funkar bra, har rullat vändor mellan 4-35 mil med dom under ett par mtb shorts (är ingen lycraentusiast).
Cyklar jag kortare sträckor som trail, park eller jobbpendling har jag sömlösa funktionskalsonger under shortsen.

Detta med cykelbyxor...
De flesta av mina har platta hängslen sen brukar jag nästan alltid ha nån form av mesh tröja under närmast kroppen så hängslen ligger sällan direkt mot huden. Inga skav varken med crash jacket, rygga, nackskydd eller annat.
Ok, jag ska kanske ändå ha något under bibsen då. På överkroppen..
Har funkat bra utan vid enklare xc tidigare i livet.

Detta med cykelbyxor...
Ok, jag ska kanske ändå ha något under bibsen då. På överkroppen..
Har funkat bra utan vid enklare xc tidigare i livet.
Tunn meshtröja är en gamechange imho. Transporterar fukt så grymt bra och är skönt både vid varm och kall väderlek. Sen ingen nackdel att det förebygger skav och tryck från hängslen +ANNAT.
Kan tips om wiggles dhb variant.

Detta med cykelbyxor...
Bibs utan hängslen med kallingar under en annan.
På vilket sätt är bibs utan hängslen bibs?
Vet du vad bibs egentligen är en förkortning av?

Tunn meshtröja är en gamechange imho. Transporterar fukt så grymt bra och är skönt både vid varm och kall väderlek. Sen ingen nackdel att det förebygger skav och tryck från hängslen +ANNAT.
Kan tips om wiggles dhb variant.
+1 på nättröja närmast kroppen
För den som klarar sig med ärmlöst finns det billigare nättröjor i Sverige, tex denna för 149 SEK.
(Det går säkert att hitta ännu billigare alternativ)

Detta med cykelbyxor...
+1 på nättröja närmast kroppen
För den som klarar sig med ärmlöst finns det billigare nättröjor i Sverige, tex denna för 149 SEK.
(Det går säkert att hitta ännu billigare alternativ)
Jag köpte en (för mig då) dyr och tunn underställsväst från Pearl Izumi i slutet på 90-talet. Jag har använt den till nästan alla fysiska aktiviteter (utom varm sommar) så den kostade 20 kr/år första 20 åren. Nu är den gratis. Bra skit.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp