Trek x-caliber 9

IKEA_91

Medlem
Trek x-caliber 9
Hur mycket tål dessa cyklar? Hur ofta händer det att hjulen skevar eller att man kröken hjulen ?

Är ganska ny på det här och vill veta hur mycket stryk de här rackarna tål ?

Trek x-caliber 9

Trek x-caliber 9
Använder du den till det den är till för så håller den mkt bra. Åker du bara downhill och hoppar och droppar i park så troligen inte. Jag har en 2017 som gått som xc-hoj för mig och sedan xc/trail för största sonen och allt på den funkar ff utmärkt och är rakt och fint.

sonen har även haft den på isaberg där det åkts mest pelikanen och albatrossen. Funkar bra där med

Trek x-caliber 9
Hur mycket tål dessa cyklar? Hur ofta händer det att hjulen skevar eller att man kröken hjulen ?

Är ganska ny på det här och vill veta hur mycket stryk de här rackarna tål ?
Mycket fin och robust cykel. Min har gått många mil i blandad terräng en del mindre hopp har det blivit. Men det är ju framför allt en räser i skogen

Trek x-caliber 9
Jag har en 2016 så det är ju inte den senaste direkt men den har hållit riktigt bra, särskilt med tanke på att jag vägt >110 kg större delen av cykelns livstid och jag har kört den i Vallåsen Bike Park ett par gånger (dock inte några avancerade leder). En bruten eker har jag varit med om, annars inget som gått sönder. Bra cykel!

Trek x-caliber 9
Jag är nöjd med min. Har inte haft några som helst problem förutom slitdelar. För egen del så vill jag inte lägga en smärre förmögenhet på en cykel, så i mitt tycke är den mycket cykel för pengen. Du undrar om hjulen. Jag har inte rört mina på de två år jag haft cykeln, så de håller.

Tillbaka
Topp