weldion
Aktiv medlem
[Enduro bike check] Visa ditt endurovapen
Snygg!Trek slash 9,7 2021
Visa bilaga 516125
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Snygg!Trek slash 9,7 2021
Visa bilaga 516125
Den ser helt ocyklingsbar ut du får ge den till mig som inte kan cykla ?Trek slash 9,7 2021
Visa bilaga 516125
Om inte bilden luras borde du vrida framdrevet 90°, för som det sitter nu lär uppförsbackarna bara bli jobbigare än med cirkulärt drev. ;-)Min "enduro" hoj en Freddy 2 från 08 köptes snorbilligt med trasig gaffeln och kassa bromsar.
Är bomber 55r ifram 160mm och fox van r i bak 170mm.
Bytt styret till ett red komponents 780mm brett och 20mm rise.
Främre klingan är oval 34t och ibak är det 8-delat med en 34t "klättrar" vxl.
Hojen är tung men riktigt kul är något begränsad av brant gaffelvinkel när det går snabbt i brötig stig men har ett slacker styrlager jag hoppas är påväg (star components i eng).
Jätte nöjd har alltid velat ha en fs och denna känns trygg och stadig ??
Min "enduro" hoj en Freddy 2 från 08 köptes snorbilligt med trasig gaffeln och kassa bromsar.
Är bomber 55r ifram 160mm och fox van r i bak 170mm.
Bytt styret till ett red komponents 780mm brett och 20mm rise.
Främre klingan är oval 34t och ibak är det 8-delat med en 34t "klättrar" vxl.
Hojen är tung men riktigt kul är något begränsad av brant gaffelvinkel när det går snabbt i brötig stig men har ett slacker styrlager jag hoppas är påväg (star components i eng).
Jätte nöjd har alltid velat ha en fs och denna känns trygg och stadig ??
Tack provade! Jovisst var det så nu känner man skillnad ??Om inte bilden luras borde du vrida framdrevet 90°, för som det sitter nu lär uppförsbackarna bara bli jobbigare än med cirkulärt drev. ;-)
Kan väl vara tryggt och stadigt i lägre fart ändå?"Trygg och stadig" och " begränsad av brant gaffel vinkel när det går fort..." är motsatser....
Väääääänta nu, hade inte du en Yeti innan? Vadan detta byte?Visa bilaga 516371Visa bilaga 516372
Lite mindre slag men med exo-däck och cush-core känner jag sällan behov av mer slaglängd på hemmastigarna, hade hoppats på att få köra nåt rejs iår på hojjen men återstår att se om det hinns med!
Väääääänta nu, hade inte du en Yeti innan? Vadan detta byte?
Bolån? Det är väl sånt man köper cyklar för? ?Jo, en sb 130 lr, men den såldes i samband med bolån och bebis ?
Hunden ser snabb ut ?Giant Reign SX1 Mullet
Tack.? Och ja, han är snabb. Finsk Lapphund, där finns det spring i benen, det ska gudarna veta??Hunden ser snabb ut ?
Fin jonne !
Vad är det för märke? Starling? Stål? ? Såg underbart enkel ut ?Får väl slänga upp mitt ”endurovapen” även om det inte blir så mycket ändurå…
Visa bilaga 516578
En DeadHorse ?Vad är det för märke? Starling? Stål? ? Såg underbart enkel ut ?
Är helt enig!Snygga bilder men önskar att fler följde trådskaparens instruktioner och skrev kort om specen också.
Haha så Yeti var ett säkrare sätt än börsen att placera pengar på =)Jo, en sb 130 lr, men den såldes i samband med bolån och bebis ?
Vet av erfarenhet.. hade en röd lapphund en gång i tiden ??Tack.? Och ja, han är snabb. Finsk Lapphund, där finns det spring i benen, det ska gudarna veta???
Åh det förklarar min omedvetna attraktion! Stål och den farbrorn är en gyllende kombo ?? very nice!En DeadHorse ?
[Byggtråd] Deadhorse Steeldonut 275
Som liten får man lära sig att tjat inte lönar sig. Fel säger jag! Ända sedan @EST byggde sin första Frankenbike så har jag tjatat på honom att bygga en ram till mig och ett gäng år senare.......tada!! Vi kan börja med vikten på ramen inkl. sadelklämma, dämpare, styrlager och bakaxel Helt ok...happyride.se
Åkare - 178cm lång, 72,5kg. Gillar stök och bröt och ser hinder och klättringar som en utmaning. Började cykla bikepark iår och hobbytävlar enduro. Cyklat 8 säsonger tror jag men mest ställen där det svänger lite så jobbar på det ;)
Ram - AF medium, Cascade länk, DVO Jade 400 fjäder eller DVO Topaz, har mest kört Jade.
Gaffel - Fox 36 2021 170, en token, 72psi, nästan helöppen retur och 2/3 öppen kompression tror jag.
Styre - Oneup 35mm rise, 770mm men kommer prova 750 tror jag.
Stam - Spank 35mm längd
Grepp - Burgtec The Bartender Pro grepp
Bromsar - Sram Code RSC med Galfer brake pads
Bromsskivor - Shimano Icetech XT med Centerlock 203mm fram o bak
Dropperpost - Oneup 210 dropper som körs med 200mm,
Dropper lever - Shimano lever som funkar grymt.
Sadel - WTB Volt Sport 142mm
Shifter - Shimano XT 12-speed
Bakväxel - Shimano Deore 12-speed (märker knappt skillnad mot XTR om den är rätt inställd, och clutchen inte är för lös)
Kassett - Shimano SLX och XT 12-speed
Kedja - Shimano XT 12-speed
Hjulen är 3 par likadana DT 350 klädda med newmenfälgar, bromsskivor och kassett för att enkelt kunna byta hjul efter vad för cykling och med vem.
- Stig Newmen 25 alufälg: EXO casing, vanlig Rimpact Pro fram o bak. Maxxis Dissector 2.4 Maxxterra fram, Dual bak. 1.4 bar fram 1.6 bak men ibland mindre om det är blött eller väldigt mkt småstök.
- Stök Newmen 30 alu: EXO+ casing med Rimpact Pro fram o bak, ska nog byta till Vittoria Airliner fram, tror den kan dämpa mer vibrationer. Maxxis Assegai 2.5 Maxxterra fram, DHRII bak. 1.3-4 bar fram 1.5-6 bak
- Park och tävling Newmen 30 alu: DoubleDown casing med Vittoria Airliner fram, DH casing med Rimpact Pro bak. Maxxis Assegai 2.5 Maxxgrip fram och bak. 1.45 bar fram, 1.61 bak
Utstick är 11cm från toppen av klämman på sidan till mitten på sadelrails.Du fick i en 210 dropper på din alltså. Hur tajt är det och hur mycket utstick har du på stolpen? :)
Kör du Mountain King fram och Hans Dampf bak?För iår har jag förutom jobbat som en gris ochså lagt mina slantar på hyllan och pungat ut "rejält" ?.
Samma freddy fast nu med totem coil dh 180mm med svart fjäder 95kg+, 27.5" hjul ifram, nyservad bakdämpare och fram,nya bromsar shimano mt501/mt400 203/180 skivor, bättre begagnade ergon ga3 grepp och en dropper brand x acend 150mm ?.
Iår ska jag köra minst ett CES rally och planerat lite med att resa till åre ??.
Jäkligt välkomponerad färgsättning!!Visa bilaga 536741
Sjukt nöjd med Giant, och fortsätter i samma spår.