Ok, jag har också problem med rycken. Just när jag legat och matat på runt min ftp limit och sedan rycker folk eller brutala stigningar börjar, det blir för mycket för mig oftast men jag är sur nu och ger inte upp utan kamp. ;-) Har hamnat på en tröskel och att etablera mig bättre i kat B kommer kräva en del jobb. Ska prova mera brutal-intervaller (fartökningar från ftp fart).
Jag vet inte, en del kraftiga kat B åkare är brutalt starka. ;-) Men antar att de försöker hålla sig till kortare samt flackare race?
Just nu försöker jag bli starkare, tror inte jag vill bli lättare än ca 75 med mina 182,5 cm, väger oftast 76-77 nu. Lyckas jag inte bli starkare får jag kanske byta taktik. ;-)
Här en som jag postat data för tidigare, en hyfsad 50 plussare från Wales, 188 cm, 100 pannor, plockar mycket vinster/medaljer.
Visa bilaga 513133
här en kat C åkare från Kanada på ca 127 kg som tar en hel del medaljer.
Visa bilaga 513134
Svårt att generalisera och visst sjutton har det en hel jäkla massa att göra med banprofil men eftersom kortare platta race upp till runt 30 km är väldigt poppis på Zwift kan de ganska ofta hävda sig.