Köpte nytt flexigare styre från OneUp då jag misstänkt att mitt gamla Easton var åt helvete onödigt stumt, och passade på att montera en ny utbytesstyrstam från 77designz. Den gamla återkallades av tillverkaren och efter bevis om destruktion frågade jag om jag kunde få 45 mm istället för 35. Det gick för sig.
Syns inte direkt i bild, men jag blir vansinnigt på att i stort sett alla styrrörsdistanser är tokglappa och hamnar snett. Ett undantag är Cane Creeks distanser som passar i varandra. Haken är att de inte passar i nåt annat styrlager än CC:s egna, så jag vände dem helt sonika uppochned. Det blir dessutom snyggare i ovankant då de smiter in en skvätt under stammen, som annars är mindre i diameter än distanserna (och då är de ändå ovanligt små utvändigt). Distansen ovanpå stammen är en likadan av plast som jag minutiöst slipat en fin radie på, och Hope-topcapen passar exakt i försänkningen på insidan, så kanten blir flush med distansen.?
I övrigt Wolf Tooth Fat Paw cam-grepp och ODI-ändpluttar som är de enda jag känner till som är stora nog för att skydda feta skumgrepp.
Visa bilaga 479121
Visa bilaga 479122
Visa bilaga 479123
Den örnögde ser att mittmarkeringen på styret inte sitter mitt i stammen. Det är för att den inte heller sitter mitt på styret.

?
Mycket nöjd med "prestandan" hos styret. Det blev märkbart bekvämare utan att kännas svampigt eller flexigt. Mer "dött" på nåt sätt då det verkar dämpa ut högfrekvent skrammel rätt bra.