kebarb
Aktiv medlem
VARNING för bedragare på Köp och sälj
Det är en utmärkt utgångspunkt. Jag vill inte på något sätt frångå eller ifrågasätta den. Det är dock värt att ha i åtanke att vi i den här tråden oftast har tillgång till en sida av historien.
Fallet här ovan, med stolpen, förefaller solklart givet den information jag har fått mig till livs. Men jag kan ju inte utesluta att det finns omständigheter enhet information som jag inte känner till och som innebär att jag skulle ändra inställning om den blev känd för mig.
Hela grejen med ett feedback system fungerar iallafall sjukt bra.. För när man samlat på sig ett gäng stjärnor och goda omdömen (över en längre tid) så blir det som en magnet för andra köpare. Folk på norska finn.no är vänligt inställda och positiva redan vid första kontakt (när man redan har många "goda omtaler"), istället för reserverade och krångliga som de alltid är när man säljer något på blocket. På blocket så förutsätter nästan folk att man försöker blåsa dem, speciellt om de har nosat rätt på att man är rasifierad, etniskt handikappad och har namn som inte finns i svenska almanackan när de kollar telefonnumret på hitta.se.
Det kanske är något som ligger i tiden iofs. Jag är PRECIS LIKADAN själv fast värre... Man blir som man umgås heter det.