[ot] fritidsbyxor, fast inte så lufsiga

Audioholic

Aktiv medlem
Jag letar vettiga fritidsbyxor som ser lite vanliga ut. Tänk chinos eller jeans.

Jag gillar inte att svettas i bommulsbyxor, och jag vill kunna pendelcykla och bli lite varm och köra lättare styrkepass, fast fortfarande se lite vettig ut.

Finns det?

Finns det andra material än plast som funkar att svettas lite i? Ja, förutom ull då..

Jag har ett par Fjällräven Keb, otroligt sköna men man ser ju ut som att man ska ta tåget till Östersund.

De får gärna kosta mindre än 800kr också..

Icas fritidsbyxor ligger ofta på 299.- Stretch på rätt ställen. Dragkedjor i benen så man kan vädra. Pendlar i mina och har till vardags. Har 2 par svarta. Kan vara värt att kolla upp?

Dressmann har några varianter som ser mer civiliserade ut. Inte hunnit provat själv, men verkar intressanta.

RR kanske, jag beställde ett par brallor från dem igår, väldigt prisvärda.

Har själv ett par sen i våras och är riktigt nöjd. Bekväma och ser bra ut! Känns väldigt prisvärda om man jämför med märkesvarianterna. Dock väldigt stora i storlekarna. Köpte small slimfit och är 180 73kg…

De här i svart använder jag till allt möjligt och är riktigt bra. Har ju nån ficka och dragkedjor som är lite frilufsiga, men i svart syns det knappt! Stretch där det behövs och bra fickor.

Jag kör mycket Texstar och gillar verkligen både funktion och utseende på dem. Köper på företaget dock så priset kanske inte är privatpersonsvänligt. Eller?

Pinewoods byxor funkar så bra! De jag har har knä- och rumppartier i litet tåligare, mörkare tyg. Tycker själv det är snyggt, och mycket praktiskt, men smaken är som baken: Kluven.

Här rasslar det in tips. Tack för det.
Revolution Race-byxorna har jag faktiskt i en väntande varukorg.. Kanske testar jag dem.

Tipsen om Ica och dressman hade jag aldrig tänkt ut själv. Samma med Texstar. Ska kolla vidare på dessa.

Försöker sammanställa tipsen i första inlägget vid tillfälle.

Förra helgen var det - 30% på revolution race. Jag slog till på dessa.
Regular fit brukar funka bättre än slim fit på mig (vilket adrenaline jeans verkar vara).

Fick hem dem idag. Mycket sköna, diskreta och väldigt mycket vad jag letade efter. 629kr eller nåt, men då var det ju kampanj..
Kunde gärna varit utan luftningsfickorna med dragkedja på sidan av benet, men det funkar.

Enda loggan är en liten tyglapp på ena bakfickan.

Jag ska försöka kolla in Ica-byxorna vid tillfälle. De har ett tilltalande pris!

Prana brion pants.
Sydda som jeans men i ett lätt men rätt hållbart syntettyg, stoppar vind bättre än jeans men är inte vindtäta.
Jag både cyklar och klättrar i dem.

Lager 157 har deras ”Vindeln” fritidsbyxor för 157:- just nu om man är/blir medlem. I helsvart syns outdoor-looken inte såå mycket och jag gillar mina för att de är skönt svala.

Haft mina i ett år nu och använt de till att cykla ärenden, springa, och till vardags och de har hållit bra.

Jag letar vettiga fritidsbyxor som ser lite vanliga ut. Tänk chinos eller jeans.

Jag gillar inte att svettas i bommulsbyxor, och jag vill kunna pendelcykla och bli lite varm och köra lättare styrkepass, fast fortfarande se lite vettig ut.

Finns det?

Finns det andra material än plast som funkar att svettas lite i? Ja, förutom ull då..

Jag har ett par Fjällräven Keb, otroligt sköna men man ser ju ut som att man ska ta tåget till Östersund.

De får gärna kosta mindre än 800kr också..
Arcteryx Gamma AR pants, https://www.arcteryx.com/se/en/shop/mens/gamma-ar-pant Med vänlig hälsning,

Prana brion pants.
Sydda som jeans men i ett lätt men rätt hållbart syntettyg, stoppar vind bättre än jeans men är inte vindtäta.
Jag både cyklar och klättrar i dem.
Säkert utmärkta byxor men ändå lite kul att de har bilder på en modell där byxorna sitter som fan.

Tillbaka
Topp