Terrängcykling Fårö

• Trådstartare Trådstartare rln
  • Start datum Start datum

rln

Aktiv medlem
Terrängcykling Fårö
Försökte följa östra strandlinjen av Fårö i söndags. Efter drygt tre timmar genom lite grusväg, skog, sandstrand med mera så såg jag solen började stå lågt. Det tillsammans med ingen mat och ingen belysning med på färden ledde till att jag kastade in handduken och cyklade väg tillbaka.

Planerar att ta västra sidan av Fårö snart, någon som har några tips?

Eventuellt kommer en filmsnutt och bilder senare
Screenshot_20211102-074328.png

Terrängcykling Fårö
Jag vet bara att de som bor på norra Fårö är ganska "kärva". I början av 90-talet kunde man enkelt ta sig till Norsta Aurar. Tillfots. I början av 2000-talet var det staket och förbudsskyltar överallt.

Kanske bättre årstid nu än under sommarmånaderna...

Terrängcykling Fårö
Jaha
Jaha så vi andra får inte veta vava ;)
Jag har testat västra sidan . Knögglig och vrång men helt klart farbar! Inga jättelånga avstånd heller. Man kan få leda om det är mycket lös sten bitvis.
I mörker lär massor med belysning behövas såvida inte månen är framme.

Terrängcykling Fårö
Jag vet bara att de som bor på norra Fårö är ganska "kärva". I början av 90-talet kunde man enkelt ta sig till Norsta Aurar. Tillfots. I början av 2000-talet var det staket och förbudsskyltar överallt.

Kanske bättre årstid nu än under sommarmånaderna...
Jag träffade en urfåröing längst i norr, han var trevlig.

Det blev lite kasst med cykel över några halvhöga staket.

Terrängcykling Fårö
Ja, där är flera ställen där staketen går en bra bit ut i vattnet så enklast är att följa med uppför och använda grindarna för passage.

Från Norsholmen går det en gammal (gammal) banvall västerut som kan vara lite kulturhistoriskt kul att se.

Tillbaka
Topp