kontorsråttan
Aktiv medlem
[OT] Vilken laddbar bil ska jag ersätta xc70 med?
Han säger väl inte att rena elbilar är sämre, men att drivlinor med mindre batteripack är en snabbare väg att minska utsläppen. Just nu är batteriproduktion en flaskhals, att då producera ett fåtal bilar med stora batteripack är kanske inte rätt väg på kort sikt. Många bilar med mindre batteripack blir ett sätt att få fler att köra de flesta av sina mil på el.Han har ju drivit samma tes ganska länge den där Urban... här en 3,5 år gammal artikel som säger samma sak.
Intressant att han anser ren elbil som sämre än både parallell- och seriehybrider.Debattinlägg: Snabbaste vägen till fossiloberoende bilar och samtidigt ett säkrare transportsystem - del 1 - omEV
Urban Kristiansson argumenterar för den snabbaste vägen till fossiloberoende bilar och samtidigt ett säkrare transportsystem - del 1omev.se
Idag skulle den ju inte direkt ses som premium, men den gamla i3'an med range extendern var kanske inte så dum ändå... Ge mig 10-15 ärliga vintermils räckvidd så behöver iallafall jag inte tanka många gånger per år.