Förstår inte exakt vad du ska ha - ljudinterface eller? Focusrites små grejor med några få in/ut är bra iaf. Thomann har väl bäst utbud och priser på musikgrejor (men nån av de svenska är säkert OK också).
Hm, missade du att jag tröttnat på min Focusrite? "Låser sig" verkar vara ett känt problem med deras grejor. Läser man deras Q&A får man närmast känslan av att en shaman skrivit hur man ska lösa problemet.
Och racket jag har på bilden tänkte jag skulle ersätta Focusriten, alltså inget behov av nytt ljudinterface, iaf inte för tillfället.
Har dock ett gammalt simpelt externt ljudkort som jag kör genom, så inte direkt till laptopens ljudkort.
"Övergångar" var kanske lite diffust. Vet inte vad termen är, och därmed inte vad jag skall googla på.
Har en del men behöver fylla på, och vill då ha kvalitetsgrejor.
Det är tele(stereo)->minitele och tvärtom, rca->tele(mono) och tvärtom, tele hane-hane, hona-hona, etc...
Men även konverteringar med sladd, typ rca->tele(stereo), och återigen, vet inte vad sånt heter, varken på svenska eller engelska.
Har fått till ganska bra ljud nu. Från TV-dekoder/PC/Focusrite -> vidare*/hörlurar.
*vidare, till en egentligen hörlursförstärkare, som fördelar till ett par AudioPro T14/Gammal logitech/Gammal Sony-förstärkare.
Var för sig är AudioPro hyfsad och Logitech sådär, men tillsammans blir det ett riktigt lyft, Man kan säga att 1 + 1 blir mer än 2. Och iom att dom har lite olika karaktär så blir det dessutom nästan lite 3D-effekt.
Och det bästa av allt, varje kanal på gamla racket har en liten EQ, simpel men gör ändå en del.
EDIT:
Logitechen är 4-kanalig med sub, har dock ersatt originalhögtalarna med Boston-högtalare som låter bättre.
Och till gamla Sony-förstärkaren har jag ett par renoverade Carlsson/Sonab-högtalare som jag kopplar in när jag skall lyxa till det ritkigt.
Typ: