[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Det beror ju på hur andra är tillgängliga, en renodlad sprinter i bra form tycker jag är bättre såvida inte Frida får mer träning på sprintsituationen i skarpt läge. Det handlar ju inte enbart om kapacitet där, utan även taktik och att åka smart. Det föll ju Frida på i finalen i Ruka. Sedan vet jag inte hur programmet ser ut i övrigt, med tanke på att Frida lär vara given på alla distanslopp och stafett så lär det spela in också (ser nu att det är fyra dagar både ”bakåt” och ”framåt”, så bör kunna funka).Vad tror happyexpertisen om Fridas önskan om att få åka teamsprinten i OS med Maja?
Med tanke på Majas resultatrad i den disciplinen i mästerskap och VC lär hon vara svår att peta om hon är i form så frågan är då om Frida är rätt komplement.
Utan att ha sett banorna är det lite svårt att ha en uppfattning kring om det är rimligt tycker jag. Dessutom tillkommer aspekter som vilka övriga åkare som finns på plats och i vilken form de är.
Home - Langd.se
Den ledande digitala nyhetssajten för längdskidåkning och skidskytte i Sverige. Vi nyhetsbevakar; gör reportage samt produkttester.www.langd.se
Jag undrar ju också lite hur de här återkommande utspelen om ”team MDFK” påverkar lagkänslan, speciellt om hon nu framför det litegrann som ett skäl till grund för laguttagning också.