Oups, rörde till det med VM/OS, gör ett nytt försök.
Ska bli spännande med Sundling i OS (vilket jag tar givet att det blir). Är hon inte lite av en mästerskapsåkerska? Jag tänker på VM i Oberstdorf. Men också i Seefeld, när hon och Dahlqvist vurpade där så låg väl Sundling i vinnarhålet (och Dahlqvist drog ner henne), man vet ju inte hur det hade gått men det såg bra ut tills vurpan.
Varken i Seefeld eller Oberstdorf så pratades det så mycket om Sundling innan mästerskapen har jag för mig. Och DN:s rubrik efter vurpan i Seefeld var "Sprintguldet till Norge när Dahlqvist föll". Sista säsongen som Stina dominerade var Sundling en av få som slog Stina i en spurt i en VC-sprint, kommer inte ihåg vilken, så kapaciteten finns där definitivt. Jag trodde faktiskt på Sundling innan finalen i Oberstdorf, men som jag minns det var hon inte favorit.
Fallet på isfläcken var ju inte mycket att göra något åt, annars tycker jag att hon verkar hyfsat akrobatisk, om det blir stökigt på OS-banan så kan det isf vara en fördel. Minns någon Sverigepremiär när hon vurpade i en sväng i nerförsbacke, hon slog en kullerbytta, landade på skidorna och fortsatte som om inget hänt. Och om det var sprinten när Svahn skadade sig, i starten av något heat gjorde hon en piruett* och vann sen det heatet ändå.
EDIT: *alltså piruett istället för att vurpa, som det såg ut hade nog dom flesta vurpat där istället.
EDIT2: Hade rört ihop OS/VM å det grövsta.