Stigstatus i Stockholms Län? Uppdatera Här!

Jättefint, torrt och isfritt i skogen runt Ekebyhovsbacken. Isgata sista biten uppför grusvägen till toppen men gick att gå/cykla förbi. Lyckades dock inte lokalisera DH Race men den kanske försvunnit under snön?

Körde precis en tur i Nick-spåret i Ursvik. Kanonfint just nu och närmast perfekta förutsättningar med tanke på årstiden. I princip isfritt och bara ett tunt lager med torr snö på vissa ställen. Inga problem med fäste någonstans (utom på bilvägar eller gång/cykelvägar till Ursvik då. Där kan det vara snorhalt så då bör man ta det försiktigt).

Magiskt i skogen nu. Hårt och bra grepp! Funkar t om med gummiblandning för sommarföre. I alla fall bak… har inte orkat switcha mina Forekaster med maxxspeed-gummi än. Tänkte sätta på ett par Dissector, men det verkar ju inte behövas. Highroller är perfekt nu fram.

Magiskt i skogen nu. Hårt och bra grepp! Funkar t om med gummiblandning för sommarföre. I alla fall bak… har inte orkat switcha mina Forekaster med maxxspeed-gummi än. Tänkte sätta på ett par Dissector, men det verkar ju inte behövas. Highroller är perfekt nu fram.
Va bra jag tänkte ta en tur imorgon. Tänkte ev att den lilla snö som kommit ändå gjort spåren hala/farliga.

Njöt för fullt på Erstaviks stigar i eftermiddag. Utmärkt fäste även för SS. Körde 1,8 bak och 1,5 fram (slang i). Halkade till på någon isfläck men dubb behövs inte.
6E1CA49E-B724-4FA3-9CF0-99B411DB26FC.jpeg

I skogarna runt Arlanda Flygplats.

Hårt, fruset underlag med ytskiktet lätt uppruggat av enduroåkarna och ger samma grepp som om det vore sandpapper på ytan. Odubbat men inte minsta tendens till att vilja släppa.

Nån som var ute i Hellas idag och kan rapportera om hur blött det är osv? Jag tänkte ge mig ut, men sen kollade jag ut genom fönstret och såg snöslasket i Bagis och kände att det får bli en annan dag, kör gym ikväll istället.

Nån som var ute i Hellas idag och kan rapportera om hur blött det är osv? Jag tänkte ge mig ut, men sen kollade jag ut genom fönstret och såg snöslasket i Bagis och kände att det får bli en annan dag, kör gym ikväll istället.
Ganska blött, slirigt och slaskigt men klart cykelbart. Det jävliga är om det inte hinner smälta bort tills det blir minus på lördag. Då kan det bli spännande.

Edit: Detta är gröna vid masterna klockan 13:30 ungefär...

20211230_134541_2048.jpg

Det var fan inte bra idag i Hellas. U-bahn, GRU, KGB var drägliga. Resten var mest bara missär. Alla hällar har is på sig i princip. Det som jag tror skulle funka bra är om du hittar stigar som:
* Inte har hällar i dagen
* Har mycket träd ovanför så det inte landat så mycket snö
* Inte så många har gått/cyklat/joggat fast snön på
Men tyvärr känner jag inte till nån sån stig i Hellas.

Kommer nog bli rätt urkigt ett tag framöver.

Stalle

Paradiset var väl som det beskrivs på de flesta platserna i Sthlm just nu. Några skithala svallisar bara ?‍♂️?

Bilagor

• 791FC7C7-F537-4371-9182-FDBD04B3039E.jpeg
    791FC7C7-F537-4371-9182-FDBD04B3039E.jpeg
    1.4 MB · Besök: 86
  • 03B2FA03-D82F-4118-BDB1-8B53F0507DCC.jpeg
    03B2FA03-D82F-4118-BDB1-8B53F0507DCC.jpeg
    1.5 MB · Besök: 89
  • 0D7332BE-5E03-4B3C-A204-C0DC6F3E2276.jpeg
    0D7332BE-5E03-4B3C-A204-C0DC6F3E2276.jpeg
    1.4 MB · Besök: 89
Paradiset var väl som det beskrivs på de flesta platserna i Sthlm just nu. Några skithala svallisar bara ?‍♂️?
Dito. Puder på svallis på vissa ställen. ?

Förra helgen var magisk. Torr mark med lite snö på.

Bitvis var det dock sommarunderlag idag som synes:

Bilagor

• IMG_20220101_134421_031.jpg
    IMG_20220101_134421_031.jpg
    1.6 MB · Besök: 81
Kan intyga att allt utom udda isfläckar var super idag.

Lär gå över tills imorgon, man kan undra lite hur relevant det är med stigstatus så här års när allt växlar från dag till dag :p
Inte superrelevant. Mest en anledning för folk att surra om vem som har tyngst, bredaste och mjukast maxxis-däck verkar det som he he

Inte superrelevant. Mest en anledning för folk att surra om vem som har tyngst, bredaste och mjukast maxxis-däck verkar det som he he
Det kan vara rätt relevant just för att vädret växlar. Har man inte varit ute på några dar så har man ingen aning om hur det ser ut i skogen. Kan vara allt från blankis överallt till barmark eller ocykelbar slasksoppa.

Det kan vara rätt relevant just för att vädret växlar. Har man inte varit ute på några dar så har man ingen aning om hur det ser ut i skogen. Kan vara allt från blankis överallt till barmark eller ocykelbar slasksoppa.
Jag håller med, fortsätt gärna rapportera. Alltid skönt att få bekräftat att beslutet att stanna i soffan var rätt.

Slasksoppa är vad jag räknar med att mötas av om några minuter. Järvafältet nästa!

Tillbaka
Topp