Rockshox recon - justera returdämpare?

Fattiglapp

Aktiv medlem
Grabben fick precis hem en Rockrider AM fifty_s, och är så här långt väldigt nöjd. Men pappa som står för inställningarna undrar om allt är som det skall ( i övrigt verkar det vara en prisvärd cykel).

Har sedan tidigare två Rockshox-dämpare i hushållet, båda har en spak under ena benet för att justera returen. Denna skall vara justerbar på samma sätt, men spak saknas.

Skall det finnas en spak som saknas, eller skall jag använda någon form av verktyg, i så fall vad? Hittar ingenting i den mycket tunna och generella dokumentationen som följer med.
Får ju ringa Decathlon efter helgen, men bra att veta vad som är rätt!

se där, tack! Får helt enkelt testa med en lång insex tills vidare, och ringa Decathlon och be dem skicka resten av cykeln :-)
Måste förresten testa på de andra cyklarna, men sitter de alltså bara itryckta? Otroligt i så fall att den sitter kvar i min egen cykel…

Visade sig att det var enklare än så. Spaken från min cykel gick att flytta över. Har kört ett antal dagar i Vallåsen Isaberg och Sälen med den cykeln, imponerande att den satt kvar…
Mao har den ramlat från hans cykel. Blir att ringa Decathlon, men i värsta fall funkar ju min.

Tillbaka
Topp