D
Deleted member 78355
Guest
[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Niskanen nära nu..
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Calle väljer fel skidor!
Dunning-Kruger.Rosjö wtf..
Kruger-Dunning igen.Bästa svenska herre ”bara” 13 sek efter bäste britt. Näst bäste svensk, pl 56, över 1,5 min efter bäste britt…
Hej å hå, kämpa på!
Du kanske överskattar litegrann din förmåga att tolka och identifiera DK-effekten.Dunning-Kruger.
Oj, du har verkligen inte flyt nu, det där visste du INGET om när du skrev det. Det kunde ha varit så att han känder sig chanslös, ville träna för ett annat lopp senare, där staka kan gå bra. Sitta och tycka hårt när man inte vet något alls, är inget vidare.Du kanske överskattar litegrann din förmåga att tolka och identifiera DK-effekten.
![]()
Längdskidor: Rosjös tabbe: ”En hemsk upplevelse”
Eric Rosjö valde staka i herrarnas 15 kilometer klassiska. Det skulle han inte ha gjort. – Det var en hemsk upplevelse, säger svensken till SVT Sport.www.svt.se
Dels står väl konditionsidrott generellt inte så högt i kurs bland svenska pojkar idag (det är ju avsevärt bättre på tjejsidan, handlar väl troligtvis om förebilder), dels verkar ju de få lovande som faktiskt kommer fram drabbas av ryggproblem när de ska ta steget upp mot världselit (Thorn och Burman är väl de främsta exemplen, men det finns fler). Av nån anledning verkar damerna klara sig fr ryggproblem, är väl bara Hanna Falk som varit drabbad där.De svenska herrarna verkar ha gått ner sig kapitalt vad avser distansåkat. Någon som vet något om varför och vad man händelsevis gör åt saken? Vi talar ju om något av en svensk nationalgren...
Norge har väl haft lite problem med ryggar de med, men Sverige har inte bredden Norge har, om vi någonsin haft det?Dels står väl konditionsidrott generellt inte så högt i kurs bland svenska pojkar idag (det är ju avsevärt bättre på tjejsidan, handlar väl troligtvis om förebilder), dels verkar ju de få lovande som faktiskt kommer fram drabbas av ryggproblem när de ska ta steget upp mot världselit (Thorn och Burman är väl de främsta exemplen, men det finns fler). Av nån anledning verkar damerna klara sig fr ryggproblem, är väl bara Hanna Falk som varit drabbad där.
Folk har väl blivit smartare helt enkelt. Varför spendera all sin tid ute i skidspåren, om det är väldigt ootroligt att det leder någonstans ?De svenska herrarna verkar ha gått ner sig kapitalt vad avser distansåkat. Någon som vet något om varför och vad man händelsevis gör åt saken? Vi talar ju om något av en svensk nationalgren...
Du menar på allvar att en 23 årig kille från utvecklingslandslaget åker till TdS att träna stakning när förhållandena är som tungast? Intressant.Oj, du har verkligen inte flyt nu, det där visste du INGET om när du skrev det. Det kunde ha varit så att han känder sig chanslös, ville träna för ett annat lopp senare, där staka kan gå bra. Sitta och tycka hårt när man inte vet något alls, är inget vidare.
Tyngst menar du? Poängen är att du inte vet. Det skulle kunna ha varit så att ett senare lopp i touren, passar mer för stakning, right? Träna för det alltså. Inte ett vanligt träningspass. Det skulle nog kunna ha varit 5 orsaker till, du vet inte.Du menar på allvar att en 23 årig kille från utvecklingslandslaget åker till TdS att träna stakning när förhållandena är som tungast? Intressant.
Men, kvinnorna är ju bra i rena konditionsidrotter? Skidåkning och simning i alla fall. Varför är det sån skillnad för männen?Folk har väl blivit smartare helt enkelt. Varför spendera all sin tid ute i skidspåren, om det är väldigt ootroligt att det leder någonstans ?
Tack, jag har inte svenska som modersmål. Men jag blir bättre varje dag :)Tyngst menar du?
Jag tycker inte att det finns såna banor i touren öht. Det verkar inte ha varit en jättemysig upplevelse för honom och jag tycker att ledningen borde göra det lättare för dessa yngre åkare att ha positiva upplevelser.Det skulle kunna ha varit så att ett senare lopp i touren, passar mer för stakning, right? Träna för det alltså. Inte ett vanligt träningspass. Det skulle nog kunna ha varit 5 orsaker till, du vet inte.
Jo men hur de resonerat vet vi ju inget om. Att han hade helt usla skidor skevar ju till det också?Tack, jag har inte svenska som modersmål. Men jag blir bättre varje dag :)
Jag tycker inte att det finns såna banor i touren öht. Det verkar inte ha varit en jättemysig upplevelse för honom och jag tycker att ledningen borde göra det lättare för dessa yngre åkare att ha positiva upplevelser.
Jag tycker att mina åsikter var relativt milda :) Mest undrade jag vad som händer och om nån annan svensk hade valt samma taktik. Och Blomman hade precis några minuter innan konstaterad att ingen kommer att staka i dessa förhållanden.Kraftutrycken och starka åsikter kan man kanske vänta med tiil man vet? Det är allt.
Jag tycker att mina åsikter var relativt milda :) Mest undrade jag vad som händer och om nån annan svensk hade valt samma taktik. Och Blomman hade precis några minuter innan konstaterad att ingen kommer att staka i dessa förhållanden.
Japp, Val Müstair men det var en massstart. I VM och sprintfinalen gick det mindre bra :)Svensson stakade väl nåt lopp förra året med viss framgång?
Japp, jag har funderat på samma sak hela hösten när jag har följt hennes vlog. Märklig tajming för egen satsning om det inte finns medel för höghöjdsläger.En sak jag funderar på är Dyvik som ju inte varit på höjd inför touren och rimligen bor på låg höjd. Om hon hade velat maxa sina chanser för att kvala in till OS-truppen, borde det inte varit läge att försöka acklimatisera sig? Dessutom går ju OS på höjd. Nu har det ju gått hyggligt ändå, men det känns som ett udda val.