Alivio singelklinga?

• Trådstartare Trådstartare NF
  • Start datum Start datum

NF

Medlem
Alivio singelklinga?
Hej,
Ska konvertera från 2x9 till 1x9 på dotterns cykel. Har letat på nätet men är osäker på vilken klinga som fungerar till nuvarande vevparti och kasett då det inte verkar finnas singelklinga för just alivio. Storlek 30-32t känns lagom. Tacksam för hjälp.
44EA59FB-1840-4304-A014-747D77C50F58.jpeg

Alivio singelklinga?
En budgetlösning kan vara en lite kedjestyrare. Då behöver du kanske varken nytt vevparti eller särskild nw-klinga.

Senast ändrad:
Alivio singelklinga?
Långsökt fulmeck kan ju vara att använda hålen (om de har rätt bcd, typ 64mm) att skruva fast en N/W-klinga i. Såga bort stora klingan utanför hålen. Detta förutsätter klart att du kan få till en ok kedjelinje.

Alivio singelklinga?
Långsökt fulmeck kan ju vara att använda hålen (om de har rätt bcd, typ 64mm) att skruva fast en N/W-klinga i. Såga bort stora klingan utanför hålen. Detta förutsätter klart att du kan få till en ok kedjelinje.
Har absolut ingen input i frågan som sådan utan undrar bara om inte din profilbild, Jon, är tagen på exakt samma ställe som min ? Snapphaneturen 2019, ravinbacken uppför. Ursäkta trådurspårningen ?

Alivio singelklinga?
Har absolut ingen input i frågan som sådan utan undrar bara om inte din profilbild, Jon, är tagen på exakt samma ställe som min ? Snapphaneturen 2019, ravinbacken uppför. Ursäkta trådurspårningen ?
Hehe absolut e det där, tycker t.o.m. jag kommer ihåg din tröja så vi cyklade nog tillsammans en bra bit. ?

Alivio singelklinga?
Ingen dum idé faktiskt, det borde fungera. Nya klingan hamnar nog ganska exakt mellan den stora o lilla kransen. Tack för tipset ??

Tillbaka
Topp