Tjo, vad tror ni om värdering en Trek Remedy 9.8 årsmodell 2019, storlek M/L 18.5.
Jag köpte den ny i maj 2019. Inga större uppgraderingar mer än lite krimskrams som handtag, mudguard fram (inte det på bilden som var ett DIY-projekt i PET) och flaskställ. Cykeln är fint skick, har tvättat lätt och smort kedjan i rimlig mängd. Däcken behöver nog bytas rätt snart. Dämparservice är en akilleshälen, har gjort nothing där... men jag upplever att den är skön och fin as usual! Eventuellt tänkte jag lämna in den hos Trek på en helservice bara för att kunna sälja den med gott samvete och bra vetskap om att allt är tipp topp. Så kanske en värdering i befintligt skick och en värdering efter helservice! Nypris årsmodell 2022 ligger på 69 lakan.
Specen:
Frame: OCLV Mountain Carbon main frame and seatstay, alloy chainstay, ABP, Boost148, Knock Block, EVO link, tapered head tube, Mino Link, Control Freak internal routing, downtube guard, ISCG 05, 150 mm travel
Fork: RockShox Lyrik RCT3, DebonAir, Charger 2 damper, tapered steerer, Boost110, 160 mm travel
Rear suspension: RockShox Deluxe RT3, RE:aktiv with Thru Shaft 3-position damper, tuned by Trek Suspension Lab, 230x57.5 mm
Wheels: Bontrager Line Carbon 30, Tubeless Ready, 54T Rapid Drive, Boost110 front, Boost148 rear, tubeless strips included, valves sold separately
Tyres: Bontrager SE4 Team Issue, Tubeless Ready, Core Strength sidewalls, aramid bead, 27.5x2.60˝
Drivetrain: SRAM GX Eagle, 12 speed
Rear derailleur: SRAM GX Eagle, Roller Bearing Clutch
Crank: Truvativ Descendant 7k Eagle DUB, 32T Direct Mount
Bottom bracket: SRAM DUB Press Fit, 92 mm
Cassette: SRAM XG-1275 Eagle, 10-50, 12-speed
Chain: SRAM GX Eagle
Pedals: Bontrager Line Pro Flat
Saddle: Bontrager Arvada, austenite rails
Seatpost: Bontrager Line, internal routing, 31.6 mm, 15.5: 100 mm, 17.5 & 18.5: 125 mm, 19.5 & 21.5: 150 mm
Handlebar: Bontrager Line Pro, OCLV Carbon, 35 mm, 27.5 mm rise, 780 mm width
Grips: Bontrager XR Trail Elite, alloy lock-on original+ Bontrager XR Elite Lock-On röda (köper får välja, lr ta båda)
Stem: Bontrager Line Pro, Knock Block, 35 mm clamp, 0-degree
Head set: Knock Block Integrated, sealed cartridge bearing, 1-1/8˝ top, 1.5˝ bottom
Brake set: SRAM Guide RS hydraulic disc