Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Discovery+ kostar ju bara 179 spänn för os-månaden? Varför köper folk boxerabonnemang med risk för allt kanalelände som går där? TV5 verkar ju vara ett öde värre än döden?Nu kan os komma, boxerabbonemang inskaffat, hoppas det blir värt det ???
utgår ifrån att andra kanaler krävs till nästa mästerskap såklart, hjulen ska rulla..
Jag tror att Jonna kommer dominera sprinten iaf.
,,,Arrangörernas tolkning av reglerna på skidstadion har dock skapat en speciell situation.
Man menar att åkare med statusen ”close contact” även ska hållas åtskilda från andra åkare under träningarna. Därför får de bara åka på en liten del av banorna.
Det är mkt möjligt att det är det som är anledningen. Däremot borde ju ngn journalist kunna ställa frågan till den ansvariga och då måste hen ju kunna ge någon form av svar. Hur det svaret låter skulle vara lite intressant att höra.Från artikeln:
Antar att det är som på ett dåligt skött företag, undercheferna vågar inte ta egna beslut annat än att ha ryggen fri.
Tror Kina ser det som värre om covid sprider sig än om isen skulle smälta i någon hockeymatch. Och dom har ju inte direkt några egna sportsliga framgångar att se fram emot.
Tyder detta på att Riboms distansform inte är på topp? Eller är Kalla verkligen på gång? Eller är det någon sorts fördelning av loppen och Ribom får stå över för att hon ska åka sprinten som ju är andra tävlingen i mästerskapet?
Spontant hade jag annars tänkt att Ribom på skiathlon och Kalla på 10 km hade varit naturligare. I ett lopp med gemensam start kan det ju bli spurt och i en sådan är Ribom vassare än Kalla. Dessutom är väl Ribom som kapabel sprintåkare bättre på de lite tätare situationer som kan uppstå i lopp med gemensam start. Sen kanske det mer är ett argument på herrsidan där det är jämnare och mindre troligt att det blir full fart från start än i damloppen.
Tycker det är extremt svårt att veta vad man kan förvänta sig när det är så länge sen de tävlade nu.
Man kanske vill ge regerande OS-mästaren en chans att försvara titeln även om det inte är riktigt realistiskt?
Förhoppningsvis är hon i praktslag.
Jag vet inte. Nivån är inte så hög men baserat på resultaten hittills denna säsong är det inte glasklart för mig hur laget ska formeras. Med mindre än att det blir sjukdomsfall och dylikt skulle jag bli förvånad om Persson åker i stafetten. Bland övriga sju vågar jag dock inte med utesluta någon även om det förstås finns de som är mer sannolika än andra.Ja, det är ju inte direkt mördande konkurrens i det stafettlaget..?
Om man spekulerar i att hon inte rår på Ebba och Frida gör hon nog bra i att slå Olsson i skiathlonen i så fall, alternativt vara typ topp-8. Annars är jag inte så säker på att hon får åka 10 km.Ja, vi får se, Kalla vill ju åka alla distanser enligt utsago, hoppas hon har höjt sig rejält isf så det kan bli verklighet.
Var tydligen revbenet som gjorde att Falk bröt. Kände av det redan efter ett par km.Undrar om hon kanske var med i kraschen där Silje från Koteng bröt, de bröt ju båda runt 10km?
www.instagram.com
Var tydligen revbenet som gjorde att Falk bröt. Kände av det redan efter ett par km.
![]()
Hanna Falk på Instagram: "Tog mig typ 2 km innan revbenet gjorde sig påmint igen. Det var en chansning att starta då jag verkligen ville åka Marcialonga så ångrar ingenting. Men trodde verkligen att jag skulle ta mig lite längre.🥺 Det är helt klart
2,656 likes, 68 comments - hanna_falk January 31, 2022: "Tog mig typ 2 km innan revbenet gjorde sig påmint igen. Det var en chansning att starta då jag verkligen ville åka Marcialonga så ångrar ingenting. Men trodde verkligen att jag skulle ta mig lite längre.🥺 Det är helt klart väldigt lurigt...www.instagram.com
Jo ...Tråkigt. Att det ska va så besvärligt med ett revben, var det Stina som hade det problemet med?