Pumptrack i Skåne, kommunförslag

Inte_snabb

Medlem
Min kommun (Eslöv) håller på projekterar om ett friluftsområde och vill främja spontanaktivitet.
Jag har bidragit med ett förslag på att bygga en pumptrack liknande vad som finns i Järvsö, Varberg, Jössefors.. (velo solutions)
Vill du se en pumptrack i skåne så klicka på länken nedan och supporta förslaget.
Förslag pumptrack

Min kommun (Eslöv) håller på projekterar om ett friluftsområde och vill främja spontanaktivitet.
Jag har bidragit med ett förslag på att bygga en pumptrack liknande vad som finns i Järvsö, Varberg, Jössefors.. (velo solutions)
Vill du se en pumptrack i skåne så klicka på länken nedan och supporta förslaget.
Förslag pumptrack
Jag har inte en susning om vad en pumptrack är men vet att det ligger ett (skarpt?) förslag om att bygga en så'n intill Regnbågsbanan vid Brofästet.
Isf blir det två i djupa södern.

Jag har inte en susning om vad en pumptrack är men vet att det ligger ett (skarpt?) förslag om att bygga en så'n intill Regnbågsbanan vid Brofästet.
Isf blir det två i djupa södern.
csm_Velosolutions_asphalt_pumptrack_Jarvso_Sweden_4_28ca7d6957.jpg

Pumptrack.. :)

Asfalterad? Det finns flera hemmasnickrade pumptracks men ingen proffsbyggd liknande velo solutions. Närmaste ligger i Varberg med utgångspunkt Skåne, vad jag känner till.
Denna är det, den verkar vara mycket populär.

Kan man plötsligt ha för många pumptracks nu!?
Iofs så är ju allt nära i Skåne, har jag hört ?

Var ligger den i Varberg, vid MTB-klubben eller annorstädes?

Bygg gärna asfalt men det går bra att cykla på grus. Underhållet är väl det större problemet på kommunalt grus.

Jag har noterat att inte alla kommuner gör någon större utredning bara för ett par 100 underskrifter. Det kan nog ta några budgetar innan det skakar loss...
Kanske en bra b uppsats att gå igenom några 100 förslag och titta på processen.

Edit. Kollade lite snabbt och visst blir en del godkända. De flesta lite billigare än en asfaltpump.
Bla en cykelpump som visade sig vara just en pump och ingen track...

Senast ändrad:
Pumptracken i Asmundtorp har asfalt som underlag. Ytterstabanan har en längd på cirka 65 meter. Banan ligger vid lekplatsen Kokoloko. I närheten ligger också ett nyanlagt utegym.

Tillbaka
Topp