[OT] Längdskidor - VM, OS, VC, Ski Classics, Skandinavisk cup, nationella elittävlingar etc.
Jag håller med :)Roligt för Stadlober iaf
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag håller med :)Roligt för Stadlober iaf
Jag tycker att hon satsade för mycket krut att skapa en lucka i början av skatedelen.Egentligen samma sak i både klassiskt och fritt - Karlsson hänger inte med när det går riktigt fort.
Sen Särna-Hedlunds dagar!Såg ut att vara lite sisådär med glidet utför.
Och vafan, Sverige ska åka i vita dräkter – det är sen gammalt!
Precis! Tycker det är en fin tradition väl värd att bevara.Sen Särna-Hedlunds dagar!
Japp, nu är det plötsligt 50 % öppet med stafettlaget. Svagt av Olsson och Kalla var lite av en besvikelse.Känns som svensk medalj i stafetten inte alls är så säker när man ser detta.
45.Kalla som förväntat, var hamnade Moa?
Håller med. Känns som hon typiskt får ut max av det hon har att åka med. Har ofta bra känsla för när det går lite fortare än vad som är hållbart, släpper och tar sitt tempo och kommer inte sällan ikapp igen.Imponerad av Nepreajeva, smart skidåkare.
Får väl hoppas att "sprintåkarna" har bättre distansform och kan komplettera Ebba och Frida. Får säga att Ebba var lite svagare än jag hade hoppats. Däremot är hon förstås självskriven i stafettlaget om hon inte blir sjuk.Japp, nu är det plötsligt 50 % öppet med stafettlaget. Svagt av Olsson och Kalla var lite av en besvikelse.
6 min efter!
Finland känns som de åkte upp en bit på mitt tips i och med dagens lopp. Ryssland skulle kunna bli farliga. Tyskorna har tre åkare före Kalla och för mig lite överraskande Sauerbrey som bästa åkare. Inget land känns dock som de har fyra riktigt stabila åkare. Skulle kunna bli rejäla omsvängningar om inte annat.Stafetten verkar ju bli väldigt intressant. Kan kanske bli överraskningar?
Sen får jag ju säga att det hela känns oerhört artificiellt - stora "motorvägar" att åka på i ett landskap som väsentligen verkar fritt från all form av naturlig snö
Eller den fantastiska stämningen på stadion..?Ja det va inte direkt några natursköna panoramabilder på vinterlandskap. Det mest spännande bredvid banan va väl bussparkeringen.
+1Inget land känns dock som de har fyra riktigt stabila åkare. Skulle kunna bli rejäla omsvängningar om inte annat.
Ja. Samtidigt verkar banorna + förhållandena vara riktigt riktigt tuffa och man kan krokna ordentligt i 5 km.Får väl hoppas att "sprintåkarna" har bättre distansform och kan komplettera Ebba och Frida.
Jo. Brennan sprängde sig rätt rejält idag:Ja. Samtidigt verkar banorna + förhållandena vara riktigt riktigt tuffa och man kan krokna ordentligt i 5 km.
Det där är ju ingen rolig historia. Har dock inte riktigt fattat i vilken mån de förbjudna produkterna är bättre än de som de får använda. Någonstans stod det att produktutvecklingen gjort att även om det är mer fluor i de gamla produkterna som nu förbjudits så ger de inga fördelar. Å andra sidan står det på andra ställen att de ser en risk att vissa ska använda de gamla produkterna och ha en fördel.Flourvalla? ?
2: Nepryaeva +0.15 3: Stadlober +0.11 4: Niskanen +0.35 5: Karlsson +0.38 6: Diggins -0.07 7: Pärmäkoski +0.56 8: Rygalina +0.05 9: Claudel +0.17 10: Andersson +1.15 11: Sorina +1.10 12: Matintalo +1.41 13: Sauerbrey +1.13 14: Brennan +1.40 15: Hennig +2.06 : 19: Kalla +1.48 : 45: Olsson +3.22
Men granarna stod i rad med perfekt avstånd! Nog måste man väl ändå uppskatta en så disciplinerad natur!?Ganska besviken på banorna, man kunde lika gärna lagt loppet på en snöbelagd formel 1 bana, lika inspirerande och avsaknad av natur, såg att man ställt ut små granar här och var uppstöttade med brädor!
Jag tycker att banorna är fina och bra preppade. Men omgivningen är deprimerande och TV regin med alla kameravinklar bara dålig.Ganska besviken på banorna, man kunde lika gärna lagt loppet på en snöbelagd formel 1 bana, lika inspirerande och avsaknad av natur, såg att man ställt ut små granar här och var uppstöttade med brädor!
Med tanke på att de flesta lopp avgörs med gemensam start är det naturligtvis bra ur ett rättviseperspektiv att det är brett. Att banorna skulle vara bra preparerade utgick jag nästan från. Ett OS handlar om "propaganda" och aldrig att kineserna skulle tillåta det hela att fallera på något sådant.Jag tycker att banorna är fina och bra preppade. Men omgivningen är deprimerande och TV regin med alla kameravinklar bara dålig.
Absolut, vem designade dräkten? huvuden ska rulla...?Kanske därför det gick dåligt.
Som jag förstått är det fortfarande en fördel med flourvalla i vissa förhållanden, medan för andra så har dom utvecklat vallor som är lika bra.Det där är ju ingen rolig historia. Har dock inte riktigt fattat i vilken mån de förbjudna produkterna är bättre än de som de får använda. Någonstans stod det att produktutvecklingen gjort att även om det är mer fluor i de gamla produkterna som nu förbjudits så ger de inga fördelar. Å andra sidan står det på andra ställen att de ser en risk att vissa ska använda de gamla produkterna och ha en fördel.
En gnutta överoptimistism.Kalla får chansen på lördag. Kommer hon topp 10 tycker jag det är godkänt resultat.
Tror dock på placering mellan 12-18.
![]()
Vintersport: Charlotte Kalla får chansen i första OS-loppet
Regerande OS-mästaren Charlotte Kalla får chansen i skiathlon i Peking på lördag. De andra svenska damerna är Frida Karlsson, Ebba Andersson och Moa Olsson. På herrsidan går Leo Johansson direkt in från karantänen och gör OS-debut.www.svt.se
Haha, ja tänkte på det när jag såg att hon gled in som nummer 19.En gnutta överoptimistism.