Testa nya forumet på Happyride

Tror det har varit sådana här Problems för vissa tjänster idag. Var någon annan sida som var nere för mig också. Oftast är det ju samma stora giganter som hostar det mesta.

Börjar få mer och mer problem att ladda trådar, är det dags att sparka på servern igen?

Skärmavbild 2021-09-30 kl. 19.02.30.png

Jag har nåt liknande sedan nån månad. Laddningen av sidan låser sig ibland. Går att scrolla ned en tom sidlängd om man vill. Om man väntar jätte-jätte-länge, typ 30 sekunder, kan det hoppa igång igen. Eller inte. Jag har upptäckt att om jag ”går ur/minimerar” webbläsaren och ”går in” igen (behöver inte stänga ned programmet) funkar det direkt igen. IPhone, senaste iOS.

Jag har nåt liknande sedan nån månad. Laddningen av sidan låser sig ibland. Går att scrolla ned en tom sidlängd om man vill. Om man väntar jätte-jätte-länge, typ 30 sekunder, kan det hoppa igång igen. Eller inte. Jag har upptäckt att om jag ”går ur/minimerar” webbläsaren och ”går in” igen (behöver inte stänga ned programmet) funkar det direkt igen. IPhone, senaste iOS.
Låter ganska likt mitt problem. Ja kör dock android och chrome.

@JohanA har du någon idé om vad det kan vara?
Tyvärr. Men det universella svaret brukar vara:
- Dra ut sladden och stoppa tillbak på den / hård omstart.
- Töm cachen och ladda om sidan.
- Se till att senaste versionen av os/webbläsare finns installerat.
- Stäng av ev. adblock / antivirus program / plugins som blockerar innehåll på sidan.

Tyvärr. Men det universella svaret brukar vara:
- Dra ut sladden och stoppa tillbak på den / hård omstart.
- Töm cachen och ladda om sidan.
- Se till att senaste versionen av os/webbläsare finns installerat.
- Stäng av ev. adblock / antivirus program / plugins som blockerar innehåll på sidan.
Allt är testat.. Ingen framgång.

Får en massa htm-filer nerladdade när jag klickar på någon tråd. Händer då och då, men ganska sällan. T.ex. när jag klickade på placera huset-tråden (tror jag det var) så laddades dessa ner:

mysko_filer.PNG

Alla är tomma, men känns lite mysko. När sidan laddades så såg jag som hastigast namnet på någon av filerna, ersattes sedan med något innehåll. Trodde först jag sett i syne tills jag kom ihåg att det ibland laddas ner såna där filer och kollade i download-katalogen.

Får en massa htm-filer nerladdade när jag klickar på någon tråd. Händer då och då, men ganska sällan. T.ex. när jag klickade på placera huset-tråden (tror jag det var) så laddades dessa ner:

Visa bilaga 553688

Alla är tomma, men känns lite mysko. När sidan laddades så såg jag som hastigast namnet på någon av filerna, ersattes sedan med något innehåll. Trodde först jag sett i syne tills jag kom ihåg att det ibland laddas ner såna där filer och kollade i download-katalogen.
Händer det om du använder en annan webläsare också?
Jag använder Firefox och hittar inga liknande filer.
Kan din dator eller webläsare ha blivit infekterad?

Jag skulle undvika att försöka öppna filerna.

När jag trycker på tvåan så hamnar jag på Köp & sälj, enormt irriterande då jag trycker windows+2 för att snabbt minimera fönstret när chefen går förbi, och när jag sen tar upp det nästa gång är jag inte kvar i tråden jag läste... Fixa tack!

Tillbaka
Topp